Followers

Dec 14, 2010

Rombongan Che Pon :D

bhahaha !

bese , tittle tu , diadaptasi dari 'Rombongan Che kiah' . lol .

kay , kay . the story begins . 

hari ahad ari tuu , kul 00:00 , aku gerakk g taiping . naik bas . ceyhh . aku g ngan wan aku , maklong , czens , and relatives yg lain ar . nk g kenduri orang kawin kat taiping . relative kteorg lahh yg kawin .

aku , ngan adik2 aku je yg g . parents takk g . so , dlam bas , aku dok ngan adar . perrgghhh . mula2 , bas tuu panas gler dowhh .

00:00 a.m - bas bertolakk . tgok LBS dlam bas  ! weee ! dpat jugakk tgok cte tuuu . best gilerr . haha . lyan je movie tuu . takk tgok kiri kanan punn . haha .

02:00 a.m - then , bas berhenti kat TAPAH . kteorg g buat bisnes . haha . g toilet lahh . before turun , aku bawak phone ngan purse . purse yg besar tu tauu . yg kene pegang tuu . bawak je ar masuk cubical tu . bagi adar pee dlu . then , aku suruh dye tggu kat luar . cuz aku nk buang jugakk . letakk purse kat rak atas jmbn tuu . lpas tuu , keluar . g kat cermin . amek gmbr japp .
 

nie lahh gmbr nye . korang notice sumthing takk ? time  nie , aku baru perasan yg aku tertinggal purse aku ! peerrgghh , berlari aku pegy kat tndas tuu balek . nsib baik aku igt yg mne satu . n naseb baik jugakk purse aku ade kat ctu . -.-' lega gilerr bhaii ! lpas tuu , kteorg g kat pondok nie , makan2 ckit . dorang ade bawak . mkan bihun + speghetti . sedappp . lepas tuu , naik bas . syikin bgitauu aku yg tdi , dye ade amek gmbr seha . then dlam gmbr tuu ade cam byang2 putih . kila ckap , maybe bnde tuu tudung dye . cuz dye pkai tudung putih . bler tgok btul2 , bayang2 tuu mcm bentuk org . SCARRY dowh !

03:00 a.m - dh dlam bas , berkaraoke . haha . lagu boringg plak tuu . adeyhh . aku ape lgi , keluarkan mp4 . dgar dgan adar . haha . lagu JB ! weeee .

04:00 a.m - smpai kat perhentian Kuala Kangsar . kat cni punn , takk byk bende kteorg buat . ade yg tdoo dlam bas . aku g toilet . jalan2 jap . beli buah jmbu batu . dh lahh kerass nk mmposs . byk pulakk tuu . adeyhh . mkan je lahh . pstu , beli ice-cream . haha . pgi2 mkan ice-cream . bgus kann ? lol :D

05:00 a.m - smpai kat masjid Kamuntang . mula2 , aku bawak wan aku turun . nk g toilet . gelap giler dowh . takde lmpu kea ? aku cari suis takk de punn . then suddenly lmpu terbukak . aku tgok belakang , ade makcikk nie tolong bukak kann . aku senyum je lahh . (: haha . bler smpai je kat bilik air tuu , Nyamuk berterbangan ! makk aii . mcm masuk sarang nyamukk jea . giler byk . smpai aku tutup muka pakai tudung . isshh . takk selesa lngsung . but , wan selamba jea msuk . dye buat lahh hal dye . aku g amek beg dye kat dlam bas japp . dye nk mndi . 

06:00 a.m - dh masuk subuh . aku amik ar wuduk . then solat berjemaah . pstu , mndi . terpakse lahh mndi dlam bilik air tuu . no other choice . aku mndi ala kadar je . takk de selera aku nk mndi btul2 . haha . then , bler dh siap pkai baju sume , naik ar bas . tggu orang lainn . nasib baik haiqal dh tlg uruskan adar . thanks bro . :D pstu , aku kemas2 ar ckit . asingkan sume baju kotor , bla , bla , bla .

08:00 a.m -  smpai kat surau dimana akad nikah dijalankan . ramai org kott . budak2 pulakk tuu . knape rmai ? haha . rupa2 nyer , dorang nie sunat rmai2 . haha . intresting . then , ade bomba dtang . npe ? sbb nk mandikan budak2 nie . bagi dorang semangat . but , aku terdgr yg nk bagi dorang punye tuuu berkedut . senang nk potong . HAHA . :p





ehh , gmbr dorang kene simbah mne ea ? haha . entahh lahh . takk sempat nk upload kott . battery mmpos . haha .  lntakk lahh . mse akad nikah berlangsung , aku lepak dlam bas jea . mlas nk turun . -.-'

10:00 a.m - kteorg sume lepakk kat rmah tumpangan . rumah kmpungg . haha . ade sungai , ade monyet . then , adar plakk cbuk nk mndi sungai tuu . hmmm . ak bagi je lahh . cuz budakk lain punn mndi skali . aku lepakk dlm umah . tdooo . cuz dlam bas takk dpat tdoo . penat giler !

02:00 p.m - kteorg berarak ke rumah pengantin . jaohh plakk tuu . aku bawak hantaran . weee . first time nie . haha .




02:15 p.m - smpai katt rumah pengantin . masukk ar dlam . tgok pengantin . pelamin dye simple jea . lpas mmberi restu , kteorg makan ar . haha . sdap2 !  sdap sgt . pstu , maklong aku karaoke . irah punn joinn . haha . meriahh .

03:00 p.m - dh dlam bas . otw balek . rmai je yg tdoo . aku punn tdoo skali . ye ar , penat kott .

06:00 p.m - smpai kat perhentian tapah . adar still tdoo . aku biarkan je . pstu aku amek beg , then g toilet . aku g tukar bju . smbil buat bisnes besar . haha . lpas tuu , g jlan2 cari makan ngan kila . aku beli hotdog . RM5.15 . mahal . dh lahh takk sdap . haha . lpas tuu , aku belikan tukk haiqal ngan adar skali . beli sailbot . ade cheese . sdapp . :D then , g cari mkanan tukk wan . pusing , pusing kat R&R tuu . last , last , jmpe punn ape yg kteorg cari . heeeee . mse nk g balek kat bas , tersesat pulakk . haha . ye ar , tmpat tuu besar kott . (:

07:00 p.m - kteorg naik bass . tgok2 , sume org dh ready nk gerakk dh . kteorg yg paling lmbat . heeee . thanks for waiting yeah . haha .

09:30 p.m - smpai kat klang . Alhamdulillah :D ucu dh tggu dh kat tmpat bas berhenti . then , mase nk balik rumah maklong aku , naik motor jea . kene hntar sorang2 . haha . kila naik aizziq . adar naik ucu . then , 2nd round , shira naik ucu . aku , haiqal ngan ijan plakk plan jalan kaki jea . bkan nye jaoh sgt punn . biler dah smpai rumah , tak lama lpas tuu , wan smpai . wan naikk ape ? haha . wan naik motor ngan aizziq ! haha . takk sangka dowhh . caya lahh wan ! :D

10:00 p.m - mndi2 . then tdoo . zzzzZzZzZzzZz . . .

02:30 a.m - aku saket perutt . cirit birit dowhh . haha . takk tau makan ape . rmai gakk lahh yg saket perut mcm akuu .

11:00 a.m - baru bgunn . heeeeeee . tpi , agak awal . haha . lntakk lahh .

hmMmM . . dh lahh weyhh . aku dh penatt nie menaip . -.-'

love,miera

No comments:

Post a Comment