Followers

May 19, 2014

Sem Break's Fun

Ayyyy wuzzup peeps !

Eh Assalamualaikum . hihi .

Miss me yet ? LOL . Anyway , smlm aku baru balik from my granny's house . Kat KL je punn . I've been there since thursday . Termasuk semalam , 4 hari lah kan ? Lama lah jugak aku hidup tanpa laptop aha . Well sebenarnya tido umah nenek cuz Wanie ajak lepak . Tapi aku mmg nak spend time ngan nenek punnnn . Sbb tu aku gerak awal sikit . Wanie smpai sini Jumaat malam kott . hewhew :3

So yeahhhh ! Akhirnyaaaaa both of us reunited after a very looooooong time . Last jumpa bulan 8 haritu kot kalau tak silap . Maklumlah , memasing busy study en . Dia kat utara aku kat KL . Tapi tak rasa lama sgt pun cuz kitaorg selalu je contact through twitter and stuff . hihi .

And bila dah start sem break niii , mcm pelik laaa kalau tak lepak . Lagipun haritu dia janji nak belanja aku en . Kena lah turunnn . Haha . And this is the first time kitaorg keluar berdua je . I mean , before this ade Kak Aiyeen ngan Kak Fira . G memana mesti ade dorang . Kitaorg dua ni ikut je . And now , kitaorg dah pandai gerak memana sendiri . Dah besar dah en . haha . Akak2 tu busy sbb tu tak leh join . Kerja and stuff . Susah nak cari freetime yg sama :/ takpe , nnti ade masa kita lepak eh ? hihi .

So yeah , khamis jumaat tu takde ape punnn . Borak memanjang dgn nenek . Bestt :D Haha aku suka dengar dia cerita . Cerita pasal ayah and pakcik makcik aku . hahaha . Like how they met and stuff . Cerita masa dorang kecik and semua memori tu lah . Seronok dgr . Then Jumaat malam tu Wanie sampai . Dia turun by train from ipoh . Biasa lah tu . Turun kat Station Jelatek . Nasib baik dekat dgn rumah nenek . hihi . Boleh jalan kaki je . Mmg selama ni kalau kitaorg lepak , selalu naik train . Naik public . Ye lah , mana reti nk drive bagai time tu . But skrg pun still guna public lagi . Bagus apaaaa . haha .

Right , masa malam dia smpai tu , lepak bilik nenek jap , then dia tanya nak g mana . And tetiba said "G skating nak ??" and I was like "Woahhh I was thinking the same thing !" Serious weyy , dari rumah aku dah terfikir . and tak sangka dia fikir benda yg sama . haha . Well , great minds think alike kann ? ;)

So the next morning tu , siap2 then terus gerak ke Sunway Pyramid . Around 11 cmtu but before that , selfie dgn nenek dulu aha . Comel je . lol . So , ingat mmg nak jalan lah en g station but hujan pulak time tu . Adeyhh . Terpaksa buat muka tebal mintak tolong Kak Aimi hantarkan . Nasib baik lah dia ada . Kalau tak ? hmmm lepak dgn nenek je lah kot ? haha . So kitaorg beli tiket/token to Kelana Jaya . Perghhh the end of the line bhaiii . Nasib baik takde transit bagai sbb dia straight from Jelatek to Kelana Jaya . Kitaorg dah study dulu cemana nak smpai Sunway tu . Turun kat Kelana Jaya , then naik bas U623 . Dia berhenti directly depan Sunway . Excited gila sbb first time naik public g Sunway . Tak sangka boleh sampai hahaha . The journey took us an hour laa jugak . But takdelah lama sgt pun . Yang penting smpai .

So the first thing we did was . . igt nak makan dulu but belum lunch hour lagi . So we decided to jejalan dulu . And we went to Vans -.-' Tak tenteram jiwa aku woii . I was like "Don't let me find what I want." but sadly , aku jumpa kasut yang aku nak . It's Black + grey + red ! adudududududu . Mmg tak leh tahan lah en . Aku terus mintak saiz . Aku mintak 9.5 but dia kasi 10 . Aku try je lah . But mmg besar ah cite dia en . Sama macam yg denim aku beli haritu . Longgar . Dia kata 9.5 dah habis . Perghhhhhh sedih gilaa . But bagus lah en ? Takdelah aku buang duit . lol . But i won't consider 'buang' duit cuz aku pakai kotttt . It's okay to spend money on something that we love .

Right , sementara aku pilih2 cuba2 bagai tu , Wanie started to talk to some guy . I thought it was just a random guy but no . That guy is her friend . I mean , mmg salah satu sebab dia turun KL ni cuz dia nak teman kawan dia sorang ni record lagu but I didn't know that he's joining us that day . Mmg surprised gilaaaa . Aku ni dah lah pemalu woii . Mmg tak pandang langsung muka dia mula2 tu . Lantak ah nak kata aku sombong ke apaaa . Mmg aku segan kot . Mana biasaaa hahaha . Dia nak cari bini . Whaat ? Haha beanie laaa . So kitaorg pusing2 lah cari beanie dia tuu . Aku follow je wey , did my own thing while they find for their stuff :> Last2 pergi vans balik and dia beli beanie yg dia try mula2 and terus pakai . I was like "Can i have that bag?" hahaha . Tak dapat kasut , dapat bag pun jadi laa en ? LOL . Tak , aku tak amik pun . Wanie yang pegang .

Pastu kitaorg g lunch ! kat Fullhouse :D My second time hewhew . Nasib baik tak ramai orang . Aku makan Aglio Oglio Spaghetti ? haha sedapp ! Haritu aku mana carbonara punyaa . Perghh muak siaa . Sedap mmg sedap but lama2 jadi muak . Yang Aglio Oglio ni sedap :D Real sedap . hehe . Wani ngan Suhail makan somekind of sandwich . Oh yes , Suhail nama mamat tu . Time ni dah okay kott . Takde lah awkward sgt . Siap boleh join selfie bagai haha . Sempoi jeee .

Then lepas lunch si Su ajak main archery . Aku ngan Wanie macam doubtful jugak ah . Sbb kitaorg plan nak skate je en . But then Su was like excited sangat . Aku pun tak sampai hati nak tolak . So , iyakan aje laah . haha . Susah jugak laaaa nak cari tempat tu . Penat pusing . But nasib baik jumpa . Aku tak igt kitaorg main berapa arrow . But we took yg package punya . 3 orang terus . Murah sikit hewhew :> Masa tengah get ready tu kaaaaan , aku teringat Manda . haha dia kaaaaaan archer . Mcm awesome cuz I get to do what she did dulu . Hihi . Mula2 tu janggal lah jugak nak set arrow bagai . And that bow was freaking heavy . Lenguh tangan dohh -.-' But it was super FUN ! :D Best sangat ! Si Su dah habis arrow awal2 haha . Kena tunggu aku ngan wanie . Maklumlah , perempuan en . Kena lah faham . haha .

Lepas semua dah habis , lepak jap konon nak tunggu kawan dorang lagi sorang ni . Acap nama dia . But lambat sangat wey kena tunggu , we decided masuk ice rink dulu . Pepandai dia lah cari nanti aha . Ramai jugak laaaa time tu . Weekend en . Tapi kitaorg masuk pun dah almost 4pm . Dia nak clearkan ice rink tu dulu sbb dah basah sgt . Terpaksa lah tunggu 20 minutes . Padahal dah ready pakai boots ngan glove . Ohhh aku dpt glove purple ! Gojess sgt ! hehe sukaaa colour diaaa ^^ Wanie pakai dia punya yang lama . Red and blue . Berapa tahun punya tahhh . Yang tu dia dapat masa kitaorg keluar ngan Kak Aiyeen n Kak Fira and dia sorang je yang g skate time tu . Aku ngan kakak2 tu tengok je . haha . She was so excited smpai sanggup g main sengsorang . Tapi tak lama ah .

And I just realized that yang baru2 ni , was the first time kitaorg skate together . OMG haha . My last time was with 'MISS' . 2009 . 5 years ago . OMG lamanyaaaa ! But guess what ? My skills are still there ! haha . It took time of course but kejap je . Within few minutes dah main kat tengah dah hahaha . *bangga jap* lol . Wanie lagi teror ! I can see that she's soooo happy that she got to skate again . And dia lah yg kena ajar Su cuz that was his first time . hahaha comel je .

Then masa tengah bawak Su jalan2 kat tengah , tetiba ade mamat bangla with camera approached us . LOL . That was one of their crew . Cameraman to be exact . Offer nak amik gmbar . Hek eleh , dah offer tu , ape lagi . Pose ah en ? hahaha . Byk jugak lah dia capture . haha . Pastu smbung pusing2 lagi . Aku keluar sekali je kot . Tu pun sebab nak ikat tali boots tu . Sbb kalau longgar tak best . Then , lama after that baru lah si acap smpai . Aku buat dunno je . but usha dari jauh je haha . He was quite good . Very good to be honest . Maybe selalu main kot . Who knows . haha . Ohhh guess what ? Another record for me sbb tak jatuh ! wohooo . Almost jatuh tu of course lah ade . But I managed to 'not fall' . haha . And ade terlanggar this one guy . He was super fast . Then both of us main pusing2 trying not to fall haha . Pastu bila dah stable he asked if im okay and I said yes . That's it . hahaha . takde love at first sight bagai . lol .

Lama jugak ah kitaorg main . almost 2 hours . Smpai next 'clearance' . haha . Lagipun kaki aku dah melecet . Pedih gilaa but it was worth it ! Lepas jugak gian nak skate aha . Lepas tukar kasut bagai , kitaorg lepak jap hilangkan penat . Eh penat okay . Tapi best . hihi . Smbil2 duduk tu , selfie ah ! haha . Buat bodoh je . Aku rasa macam takde org pun sbb busy sgt berselfie lol . Then after that jalan2 cari baju Wanie . Byk jugak lah singgah . Sbb nak cari leather bracelet aku sekali . Tapi tak jumpa sbb byk bracelet girly2 je . Yekk . haha .

Lepas dah jumpa baju Wanie , terus gerak balik . Bebudak laki tu dah hilang kemana tah . Dorang balik sendiri . Acap kan drive . Untunglaaaah . Kitaorg ni , kena lah tunggu bas . Then kena naik train lagi . Perghh 18 stations weyy ! Nasib baik dapat duduk sbb tak ramai orang pun . Ohh , kitaorg singgah KL Sentral dulu sbb nak beli dinner . LOL kat sunway tadi taknak pulak beli . Haha tak terfikir laaaah . Dah dalam bas baru rasa lapar . So then , from KL Sentral , gerak to Jelatek . Then kena jalan kaki lagiiii smpai rumah nenek . Perghhh penat gilosss tapi best giloss ! :D
















Gilaaaa 





Sedondon :>


Muka penat haha


Tu Acap :3












Maaf quality curi haha xD







love, miera

No comments:

Post a Comment