Followers

Oct 22, 2010

Having fun cooking with DAD in da kitchen . (:

HAHA, tabuleyblahh jea tajukk .

past few days , my dad went fishing . mmg his fav thing to do . biler dye balek smlm , dye bawak balek byk giler ikan + sotong . ceyhh , ayah candat sotong . bykk plakk tuuu dpt . rezeki lahh katekann . heeeeeee .

then , tadi . ibu takk sempat msak . adek2 aku dh bising nk mkan . suruh aku msak ar . mlas giler dowhh . hmmmmm , biler teringt kat sotong yg byk tuuu , aku terfikir nk goreng pkai tepung . perrgghhh , mmg best ar kalau dpt en . but , tgok2 , tepung plakk dh abes . adeyhhhh ~

then , aku fikir , nk msak nasi then goreng sotong pkai kunyit jea . mula2 ayah dh baring kat couch , aku dh mcm aduhhhh . -.-' baru nk suruh ayah potong kann sotong tuu . aku takk reti . bler aku mntak tolong ayah suruh potongkann , tak sanke dye tros bgun dn menghala ke dapur . bukak freezer n kluar kan sotong . 2 ekor . then dye buat lahh hal potong memotong . aku siapkan bahan . that is bawang merah , bawang putih , kentang , cili n daun limau purut , *main campakk jea . haha . biler dh potong kentang , aku goreng dulu separuh masak . then keluarkan . nk tggu sotong .

biler ayah dh siap , aku keluarkan kunyit + garam . nk perap . ayah yg buatt gakk . aku takk bese . heeeeeee . then masukkan ar sotongs tu dlam kuali . goreng maaaa . ibu jari aku nie cam saket ckit . so , pedih biler pegang . aku tonggeng kann aje ngan air2 dye skali . berair lahh jadinyer . kene tggu dye evaporated then only can masukkan bahan lain . biler dh kering , ayah yg masukkan bhan2 tuuu . perrgghhh . bau sedap giler bhaii ! then masukkan kicap sikit . mmg best .

then hidangkan lahh . nasi punn dh masak . aku , ayah , haiqal + adar yg mkan . abg tgh membuta . -,-' haha . mmg sdap sehingga menjilat kaki . haha . takk caye beb . mmg sdap ar . rugi korang takk rase taww . ;)

then abg plakk bgun . sotong tuu mula2 nmpk byk giler . bler dh mkan , takk ckup plakk . nk bgi ibu rasa pown takk brape nk ckup . tggal cipuuttt jea . jadi lahh drpd takk dpat lngsng . kann . (:

so , thats it . kenangan bestt sgt with dad . bkan slalu dpat spent time mcm tuuu . heeeeeeee . (:

love,miera

No comments:

Post a Comment