Followers

Jul 31, 2011

I've got a NetBook !

heyyyy . wazzzup you !

long time no see :D

kay , kay . nk story psal netbook aku nie . ngeee . baru dapat semalam . kerajaan yg kasi . bnde nie macam bantuan ah jugakk . untuk budak2 susah . mcm aku lahh (: hek hek .

students yg dpat nie dipilih oleh SKMM . dorang yg pilih n bla bla bla . so semalam , aku g amek kat srjkc dengkil . kat dengkil lah . mne lagi . dorang cam ade majlis lahh .

aku gerak dari rumah kul 7.30 kott . awal gilaa -.-' ngan my dad n bro . smpai sne msuk dewan n tggu . tggu je lahh . cari kawan , tak jumpa . crowded gilaa . lepas sejam lebey duduk , aku nmpk budak2 cam berkerumun . aku pun join lah . tak tau pe bende pun . then ade bro organizer tu ckap beratur , amek nombor . aku selit2 je kat line . pstu nmpk zaima . aku tarik dia sekali . tolak2 pulak dorang nie . haihh . beratur punya beratur , aku dapat no 100 ! gilaa kan ? nmpk cam byk gila kann ? pdahal 100 tu kira awal lah jugak cuz fattuhul dpat no 590 + . actually , no 1000 + pun ade . aku ade nmpk . gilaaa lahh .

lepas tu , lepak kat luar . tggu YB smpai . lambat ngeng -.-' smbil tu , my dad , bro n me makan dulu bihun yg disediakan . nseb baik sedap sikit . heeee . kiuh dye okey lahh . not bad . air ? mineral dalam botol tuuuuu . haha . tak abes minum , sumbat dlam beg . beg spe ? beg aku jugakk . dh lah berat tauuu . lenguh tangan chekk .

then , diri sana , diri sini . diri sana balik . kenape berdiri ? takde tepat la choiii . penuh sudah . berlegar2 je lah kat luar dewan tuu . dh lah hujan . urgh . leceh gila lahh . bila YB dh smpai , dorang buat ucapan . ucapan dh lah pnjang berjela dan berunsur politik . mmg dorang org politik pun -.-' tpi aku tak kenal . heee . actually , ni first time aku terlibat ngan majlis2 politik . i mean , kerajaan . to be truth , boring gila . sorry lah kalau terasa ye (:

lepas dh berucap , acara simbolik bagai , turn utk amek NETBOOK ! yeay . masa yg ditunggu-tunggukan :D haha . mula2 , pelajar yg dapat no 1-50 dulu yg buley masuk . aku tggu ayah kat luar je cuz dia g mnum ngan kawan kat warung depan tu n tak ajak aku pulak tuuuu . haha . dia smpai2 je , anouncer suruh budak bernombor 51-100 pulak masuk . nmpk ? dia sebut no aku dgan jelas . haha . 100 . masuk n chop bagai . g kat kaunter , amek netbook . tersenyum lebar je . haha . siape tak happy wok . netbook free kot . kannn ?

lepas tu , bila g kat kereta , kereta ayah kena block . wtf ? mcm ne nk keluar then ? haihhh . kalau nk block punn , tggalkan lah nombor derr . nie , menyusahkan . nseb baik ayah aku ni pro driver . dngan ruang yg kecik gila , dan bantuan seorang uncle , my dad made it through ! heeee . dia berjaya keluar . dasyat . :D


so , itulah ceritanya . ai , takkan cerita je ? tak nak tgok ke rupa netbook tuu ? :p nahhh ,


come je netbook nie . brand Joybook Lite U105i . nama dia , hoodie . haha . i gave that name !

love,miera

No comments:

Post a Comment