Followers

Feb 15, 2013

Takkan Berhenti Berharap

Pe benda yg berharapnya ni ?

LOL , before that , Assalamualaikum . jwb lerrr . hee .

Lama tak update kaaan ? Maklumlah , makkk busy . haha .

So , back to the topic . aku berharap ape ni ? Kekasih gelap ? puihhh . takda masaaaaa ah . *bajet je* haha . Takdelah , permohonan UPU kan dh bukak . Bila dh bukak , aku apply laaaaah . Bila dh apply , mesti lah kita berharap . kaaan ?


So yeahh . Aku rasa korang tau , kita boleh apply for 8 course . Tapi , aku apply 5 je . kenpa ? cuz i have my own reason ? LOL .

1. UPNM - Asasi Pengurusan & Strategi Pertahanan
2. UTM - Diploma Perancangan Bandar & Wilayah
3. UiTM - Diploma Perancangan Bandar & Wilayah
4. UM - Asasi Alam Bina
5. UPSI - Diploma Sains (Matematik)

That's my choices . aku serious tak tau nk pilih ape yg lain . Aku skrg ni mmg fokus n berharap gila on the 2nd one . But before that , biar aku story satu2 knapa aku pilih lima2 tu .

First of all , UPNM . At first mmg aku nk focus on this one . Mmg dh ready lah kononnya nk jadi askar bagai . haha . Tapi bila difikir-fikirkan balik , mcm susah je nk masuk UPNM dgn keadaan aku yg tak berapa nk askar sgt ni . gemok . that's it . Ye lah , nk masuk U ni ade interview for about a week ? Mmg during that period dorang  akan uji korang best2 . My mom said that her friend told her interview tu nnti , ade lah kena lari dlm masa yg ditetapkan . tolonglaaaaah , nk lari 100m kat sekolah dulu pun aku tercungap-cungap . Ni , lagi laaaah -.-' These things made me think twice . Sbb tu aku beralih arah . Tapi seriously , katakanlah aku dpt interview tu , then pass lah pulak . Aku akan buat betul2 . Cuz this choice is kinda my mom's n my grandma's hope . Dorang nk sgt aku masuk UPNM , jadi asakar . Ibu ckp sbb kerja nnti senang , habis belajar terus ade kerja . Wan pulak nk salah sorang cucu dia jadi mcm atok . Askar . Bila dia ckp "Kalau dpt , kau jgn tolak ye" Aduh , sayu je dgr .

But as i said , tak confident boleh dpt . apply je lah . mana tau rezeki . who knows ? hehe . So , to my 2nd choice . UTM - Town planning . hmmm , why ? Actually , sebelum aku decide nk jadi askar dulu , aku ade berhasrat nk jadi architect -.-' puihh . haha . tapi tu pun aku tak confident sbb aku rasa aku tak creative -.-' Architect kan design2 . Aku takut aku tak boleh handle nk pecah otak design bangunan . haha . Benda tu mcm focus on buildings n designing . Then , aku jumpa town planning . Which is in the same faculty kot ? Tapi , town planning ni bidang dia luas sikit . Creative tu mmg perlu . but at least it's more to planning . Then aku ade baca blog student town planning kat UTM . mcm best je ? Lagipun , peluang pekerjaan dia luas . Byk lah jugak . So far , im hoping on this . Kita merancang je kaaan ? Allah yg menetukan . Pray for me guys .

Ehh , UiTM pun ade town planning apaaa . Mmg laaah . tapi UiTM ade interview ! leceh aaaaah -.-' Kalau boleh aku nk UTM . Memilih pulak . haha . Tak kisah lah . Janji Town Planning .

Next , UM - Asasi Alam bina ? Serious ? hmmm , ni mcm my back-up plan kot ? haha . sukahati je . Takdelah , kalau dh tak dpt diploma , asasi pun jadi lah . at least lepas dh habis asasi ni , aku boleh apply Digree on town planning . sama je kot ? tapi asasi susah laah . But , UM tuuuu . gila nk tolak ? haha . tapi , yg ni pun ade interview -.-' lecehh ! haha .

Lastly , UPSI - Diploma Sains (Matematik) . Mana dtg ni ? hahaha . ni pun back-up plan kot ? Kalau dh tak dpt nk jadi askar , tak dpt jadi town planner , jadi cikgu je lah . UPSI kan known as a U to be a teacher . LOL . eh , mulia ape jadi cikgu . Aku amik math sbb minat . i LOVE math :p betul laaah .

So , sbb tu lah aku pilih LIMA je . Lagipun , aku tick 'TIDAK' to "Adakah anda bersetuju utk menerima tawaran lain selain pilihan2 di atas?" Mmg aku taknak offer lain . i mean , aku tak rasa aku boleh coop ngan course lain . takut tak masuk . Again , That's y aku hope gila on UTM . Ya Allah , makbulkan permintaan aku ini . Amin .

LOL . kelakar gila . result tak keluar lagi dh gelabah . Tah2 , result aku tu tak layak nk masuk IPTA punnn . Subhanallah . InsyaAllah dapat , amin .

love,miera

No comments:

Post a Comment