Followers

Jun 16, 2013

Babi Hunters

Bhahahaha !

Tah pape tittle but mmg ade kena mengena ngan post ni punn xD

Before that , assalamualaikum and hyeeee !

Honestly , i just came back from an induction camp . Induction camp ni , tah lah . aku pun tak tau nak explain mcm mana . For each course , dorang akan ada induction camp . Depends on that course ah bila nak buat . Aku bersyukur gila DDPN / URP (Urban and Regional Planning) dah settle awal2 . Aku jamin , lepas ni jadual mesti pack gila . Maklumlah , kami planner , orang busy :p haha .

So , smlm pukul 12pm kitaorg , bebudak URP first year , second year ngan third year dah berkumpul kat cafe tunggu bas . Lama jugak lah tunggu . more than an  hour . lepas tu naik ah bas . Laki satu bas , perempuan satu bas . LOL pebenda aku cerita ni ? -.-'

Tempat tu kat bentong , pahang . One hour journey je . tak lama pun . Smpai2 je , aku mcm terkena Dejavu . haha . ye lah , tempat tu aku pernah pergi wey ! Masa darjah 6 dulu . kenangan gila ! Kat Dusun Eco Resort . Mmg tetiba semua memori tu dtg balik . from tmpat bas turun , kitaorg kena naik somekind of 'lori' to go to that place . Dulu masa darjah 6 kitaorg naik mcm jeep . Berdiri , but laju gila ! best ah . This time , naik something like lori lembu . bhahaha . ade seats , but sakit gila doh ! gegar2 , serious sakit . Dah lah sakit , slow pulak tu -.-' bosan . haha .

Bila semua dah smpai , kitaorg kena mendaki nak g kat camp site . Haha ! Tangga ni pun aku igt ! Sumpah penat . Dah lah tinggi , menjunam pulak tu . hahaha . Bila dah smpai atas tu , teringat lagi . nmpk sama doh tmpat tu . ngan tapak2 khemah dia , dgn dewan dia , tandas dia semua . haha . macam baru pergi . padahal dah more than 6 years kot .

Smpai2 tu terus set up khemah dulu . Agak besar ah . boleh muat 10 org kottt . tapi khemah aku ade 6 org je . hehe . chill lah , byk lagi khemah yg tak pakai . satu khemah 4 org pun takpe . hee . Aku , Manda , Qey , Ila , Syira ngan Dida satu khemah . Lepas dah settle set up khemah letak barang semua , pergi kat dewan . Buat apa ? MAKAN ah ! lapar kay . haha .

Lepas makan , kitaorg dibahagikan into six groups . Aku group 4 . Mat Kilau nama diberi :p Campur2 ah junior senior . First year yg dalam group aku was Ain , Syira and Leon . Then ade Kak Ain , Kak Zati , and lagi sorang akak tu . Then ade abg Aman , abg aku tak igt and sorang lagi aku tak igt . hehe :p

Dah duduk dlm group , kenalkan diri bagai , then fikir nama group , cheers and Haka . Oh , dgn persembahan for that night sekali . Merepek2 je group aku punya . Sbb tu tak menang . haha . tapi fun ah :')

Oh Oh Oh ! Guess what ?!!!?! Ni nak story ni . . . Time maghrib tu , kitaorg dikunjungi oleh tetamu tak diundang ! Babi Hutan dohhh ! Bapak terkejut . Ye lah , tak pernah nampak before this , then tetiba muncul ! Dah elok2 nak solat maghrib ramai2 kat dewan tu , langsung tak jadi . Gelabah semua nak lari tapi teringat masa pakcik resort tu bagi briefing , dia cakap kalau ternampak , jgn lari n bla bla bla . yuppp , dia ade bagitau . tapi tak sangka akan muncul betul2 . BANYAK pulak tuuu ! Siap dtg ngan anak2 lagi . Banyak gila weyy ! Pakcik tu ckap , semenjak ade pembalakan kat hutan bawah tu , tetiba je babi babi ni naik atas -.-' Tu lah AKIBATNYA buat pembalakan yang tak terkawal ! kan dorang dah hilang habitat . It's not their fault . It's OURS ! haihhh bila nak sedar ni ? -.-'

Malam kebudayaan that night berjalan lancar je . Alhamdulillah . But aku kesian gila ngan abg Naim and a few others . Dorang lah jadi babi hunters tu . haha . cari and halau babi babi tu semua . Ade jugak org resort tu tolong . Mula2 je . Dia halau pakai senapang bhai . Tembak ah ! tapi tembak just nak takutkan . bukan bunuh pun . But mmg kuat ah bunyi tu . Terkejut pun ade . That night was fun ! We got to know our seniors semua . mana yg baik , mana yg gempak mana muka tak tau malu semua . haha . best ah :D

Oh yeah , malam tu tido , serious sejuk sesejuk sejuknya . hah amekaw ! haha . Dah lah tak bawak bantal . Sleeping bag lagi lah . tido beralaskan towel je . Byk kali jugak lah terjaga sbb sejuk . Badan mmg sakit ah . tapak tak rata . ada akar pokok . tapi tido lah jugak :3

Then pagi bangun around 6 siap for solat subuh . Tukar baju je wey . Takde maknanya nak mandi sejuk2 gila baboon tu . Gosok gigi then cuci muka . that's it . Around 7 , breakfast . Then seperate for aktiviti . Group 1 2 3 , buat flying fox dulu . Group 4 5 6 , buat rakit ! So , first thing pagi tu , group aku buat rakit . nak g kat tmpat tu , kena jalan ah . naik bukit bagai . penat -.-' but bila smpai kat 'kolam' tu , memori dtg lagi . Fresh wey . Aku igt lagi time tu kena buat rakit sendiri bagai . C'mon lah , budak 12 tahun time tu boleh buat , takkan dah 18 tahun ni takley buat kaaaan ? tapi aku tak byk buat pun . tolong bagi tali je . haha .

Ikatan buluh tu agak longgar sbnrnya . rakit dah masuk air , sempat lagi betulkan . haha . Memula 5 org naik dulu . then patah balik , tukar org . another 5 . Which im in . Bapak seram . Mmg basah lerrrrr . takda maknanya rakit tu atas air . Duduk dalam air jugak . haha . sejuk tapi best . dgn kasut2 sekali basah . hehe . Then , the last round , setiap orang dalam group kena naik satu rakit tu . sumbat semua org . dah lah rakit tu uzur . tapi tak tenggelam pun . Bila dah smpai kat tengah2 'kolam' tu , semua kena turun kecuali seorang je dok atas tu . Someone's heavy . Mmg aku kena lah kan -.-' haha . tapi bagus jugak . aku tak sanggup turun from rakit tu punn . haha . Then , lumba ah . Angkat rakit tu smpai kat deck . ANGKAT tau . bukan tolak . Group aku smpai last sekali -.-' BUT ! pakcik faci tu announced that group aku yg menang . Why ? Cuz of TEAMWORK ! group lain nak menang je . dorang cheat . group aku bagus . hehe .

Next , Flying fox ! Weeeeeee ~ Oh yeah , nak g flying fox , kena lalu tali gantung . Nak g kat tali gantung from rakit tu , agak jauh ah . naik bukit jugak . Nak naik kat tali gantung tu , naik tangga . tinggi and yeah , menjunam . Penat mmg penat ah . haha . Aku antara perempuan yg last lalu tali gantung tu . Lek lu . malas nak g awal2 . hehe . And yeah , kenangan mmg ada lah kan . Haha . 6 tahun dulu pun aku yg last lalu . Aku , Dani ngan spe tah lagi . Kitaorg last . Lepak je . syok gila . Kat flying fox pun , kitaorg turun paling last . Aku ngan syamin tak silap . Aku besar , si syamin kecik nak mam . Mmg dia kat atas aku kat bawah lah kan . haha . tu dulu ah .  This time aku naik sorang :3 Senyap je . enjoy view sorang2 . haha .

Lepas dah settle tu , aku g kat kolam . kay ni kolam betul . haha . kolam air bukit . sejuk gila . Dorang semua kumpul kat situ . aku follow je lah . sempat ah rendam kejap . then g rentas halangan pulak . Ni semua group pergi sekali . First halangan was dinding tu . yg kena jump over . laki boleh ah lompat . Yg perempuan ni dorang kena jadi tangga ah for us . group aku , Leon ! kuat gila mamat ni . mmg dia kuat pun . hari tu angkat meja studio pun sensorang je . Merah muka dia . haha . Lepas tu , ade lah tali2 bagai . Yang paling takley blah is , tayar yg macam tarzan tu . Aku kononnya bajet boleh buat . Padahal first tayar dah terhuyung hayang . Tu tak kesah lah . yang aku kesah is , abang Naim was like watching me ! Depan tu je kot ! Bapak MALUUUUU doh -.-' yg takley blahnya , dia boleh TENGOK JE ? bukannya nak tolong . Nasib baik ade abang Amir . dia yg tolong rapat2 kan tayar aku tu . Tapi tak habis jugak . cuz kaki aku dah lenguh gila kot . Terkangkang kangkang . bapak malu . hahaha . Tapi time Amerizah yg comel2 tu , nak pulak si Naim tolong . bengong . haha xD

Then the last halangan was lumpur ! Kena merangkak bawah net yg penuh ngan lumpur . Yekkk . tapi selamba je buat . lepas dah settle tu , g cari kolam air bukit tu balik ah . terjun ramai2 ! best gila weyy ! rasa fresh . ceyhh . Lepas tu siap2 , then balik :3 Pukul 4 tadi smpai . penat . tapi best .

Esok tah ade energy ke tak . ye lah , kitaorg ade site visit lagi :3 But this time , junior kitaorg , ceyh ade ke junior ? haha . budak2 2nd intake ikot sekali ! kena buli ah dorang . muahahhaa xD





The EXACT same shoe i wore 6 years ago to this camp. Kasut ni jejak camp ni 2 kali :')

Syira



*Maaf , gambar babi tiada di sini :3

love,miera

No comments:

Post a Comment