Followers

Jun 14, 2013

University Life

Assalamualaikum and heyyyyy loyal readers !

Hah ! Amik kau . Dua minggu lebih tak update blog -.-' BUSY gila weyyy .

Like seriously , mmg byk gila aku nk story , but 7 hari 7 malam pun takkan habis .

So yeahhh , Im OFFICIALLY a university student !!! :D hehe .

2 June hari tu daftar . Smpai2 tu , dah ade akak ni greet me and showed me the way and asked me "dah isi borang and bla bla bla." Mmg baik ah . Rasa dihargai bila disambut cenggitu . ceyhh . Time tu aku tak kenal lagi siapa dia . But now , dah lah . she's Kak Mia . One of my faci masa MTM haritu . Then tetiba ternampak Syikin Roslan ! Dua pupu aku weyyy ! :p Aku mmg tau dia study kat UTM jugak . But tak sangka dia jadi faci :3 Mmg best ah . hehe .

Masa daftar tu taklah lama mana . Tggu ikut giliran then dpt kunci bilik . Roomate aku budak Melaka . Dia amik Aeronotic ? Im not sure bout the spelling . hehe . Nama dia Kiena :) Dia dah biasa dok asrama . So , ade lah org tunjuk ajar . Maklumlah , aku mana pernah jejak kaki kat asrama . haha . Kiena's very nice . She's sweet . Ade je benda nak story . Semua hot story boleh tau from dia . hehe .

First week dah sah sah lah orientation kan ? The first day itself , kitaorg kena tggu buat kad matrik . Serious wey , empat lima jam aku tunggu tau ! Just utk buat kad matrik -.-' Mmg tak sistematik ah first2 tu . Ye lah , faci kitaorg pun , senior sendiri . Tapi akhirnya dpt jugak kad tu . Im satiesfied with my card . hehe .

Kat UTM , orientation kitaorg panggil MTM (Minggu Transformasi Mahasiswa) . Bangga gila digelar mahasiswa / mahasiswi . hehe . I kinda miss that MTM life . ye lah , makan free ! haha . Tapi benda lain bosan . Taklimat , taklimat , taklimat , makan , taklimat . Tu je fungsi dia sbnrnya . Byk bagi kitaorg taklimat utk lebih mengenali UTM and to make ourself confortable here :)

In between taklimat tu ade lah selingan from faci . Dorang buat simple games , buat lawak bagai . haha . mmg kelakar gila ! Sporting habis ah dorang . Aku sayaaaaaang faci semua :D Abg Wildan , Abg Hariz , Abg Hazwan , Abg Naim , Abg Komeng , Abg Akmal , Abg Ayol , Abg Emir , Abg Adib , Kak Mira , Kak Mia , Kak Shafikah , Kak Ain , Kak Bella , and ramai lagi lah . Serious sayang korang semua ! Ohh , sepanjang MTM tu kan , lagu UTM ( Keunggulan Terbilang ) , 1 Malaysia and 1M4U mmg lagu wajib . every time lepas taklimat mesti nyanyi . bukan nyanyi je tau ! Lagu 1M4U tu ade dance step . haaaa . . kau ada ?! haha . Masa first time faci-faci ni kenalkan lagu 1M4U dgn dance step dulu , sumpah dorang nmpk mcm org bodoh . Syok sendiri cuz takde sorang pun student yg ikot ape dorang buat ! hahaha . serious tak boleh blah ! But the next day and seterusnya , mmg semua semangat buat everytime dgr lagu tu . Sporting gila ! Even faci pun happy bila kitaorg semangat cmtu :)

The last night , kiraorg ade Malam Bakat Siswa . Student took parts . Faci pun ade yg nyanyi . Abang Komeng nyanyi best ! :D Mmg enjoy gila malam tu :') The next morning which is the last day , ade some kind of sports day . Pagi2 kitaorg jalan kaki from KSJ (Kolej Siswa Jaya) to Campus UTMKL . Ade lah dalam 30 minit perjalanan . Tak jauh pun sbnrnya . Straight je jalan dia . Tapi agak jauh lah . hehe . Then buat senam robik . Pastu masing2 go to game masing2 . Aku main netball . GK obviously . Tapi serious tah pape . Bebudak lain pro gila doh ! Dorang main kasar . Like a pro lah . And I was like so dumb . haha . Tak menang pun . First game je aku main . Lepas tu tukar org dah . malas nak main :3 haha .

The third day kalau tak silap , kitaorg kena daftar course . Lama gila tunggu -.-' But semua settle . For this semester , aku ade 5 subject je . Tak je sgt lah . Aku amik Introduction To Planning , Site Planning , Hubungan Etnik , Studio (Projek) , and Koko . Sepatutnya ade English Proficiency . Disebabkan aku dpt A masa SPM , tak payah amik . Transfer je . hehe . Best :p And yeah , studio pegang paling byk credit . 5 bhaii ! Dpt C- , failed . then nak ulang , kena tunggu budak semester baru , repeat ngan junior . eww , sape nak repeat ngan junior ? Malu kayy . So yeah , i need to be serious with Studio work -.-'

Honestly , aku tak tau boleh survive or tak with this course . Guess what ? First DAY je dah dpt assignment ! Studio pulak tu . Kena buat lettering . huruf2 je pun . But no ! Not huruf je . Ade nombor and kena ade 3 size berbeza ! gila , tak gila ?

Before buat , obviously kena beli barang dulu ye dok ? Lepas habis first class studio tu , aku terus call ayah suruh amik n bawak aku g stationary shop . Kedai Advanco , Taman Melawati . Why there ? Cuz aku tanya senior and dia yg suggest aku kedai tu . hehe . Bebudak lain , katanya nak gerak sekali ramai2 . Aku serious malas gila nak gerak ramai2 . That's why aku mintak tolong ayah aku . Tu pun nasib baik dia free .

Tak susah pun nak cari kedai tu . Besar gila . haha . Mmg semangat gila je cari barang . First time kot ! Aku beli pensil set , set square , catridge paper , mounting board , and bazooka ! suka gila bazooka ni . hehe . Mmg dah lama gila teringin nak ade bazooka sendiri and now i have it ;) Never Say Never . hehe . Lepas beli tu , lunch ah sekali en . Nasi Ayam Taman Melawati . Ohh , guess the cost for all those stuff ? RM 133 after 10% discount . Mahal kaaan ? Nak wat cne , belajar punya pasal .

Dpt assignment tu on monday , thursday dah kena submit ! Like wth ? Aku semangat gila first two days . Then rabu morning , which is yesterday , Miss E crit kerja kitaorg . Hmmm , mmg dia critic habis ah . Aku punya lah semangat buat , then dia ckp aku punya tu kena buat kotak for the definition thingy sekali . Terpaksalah aku buat balik . Rasa nak nangis doh . Ye lah , kita dah penat2 buat yg first tu , tgok2 tak betul . Tapi adat lah tu kot ? Im just gonna stay positive ! Petang tu , balik KSJ kul 5 smpai kul 12:30 pagi aku buat benda tu je . Usrah kat surau pun aku tak pergi . Buat tu je nonstop . Ye lah , dah kena hntar esoknya kan . Mana sempat nak tinggal . And Alhamdulillah , semua settle . dah hantar pun . But mmg penat gila ah ! Baru sikit doh . Lettering je pun . Tak dpt aku bayangkan kerja lain :3

Then tadi ade site visit . cehhh , melawat kawasan . hehe . group aku g masjid india je pun . best ? heh boleh lah . mula2 tu best ah . bajet je dgn camera , sketch book bagai . haha . dah lama2 tu serious tak tau nak buat ape . byk lepak je :3 Oh , mesti ah shopping sikit . haha . Leon was the only guy dlm group aku . So we was like tanya dia itu ini . ye lah , budak sabah . hotstuff pulak tu . haha . dia tu , senyap2 , berisi tau . kelakar gila . otak biul . haha . dia belanja all five of us girls , air . so shuweet :p

So yeah , basically that's it . baru first week tau . weekend ni , ade induction camp ngan seniors semua . but for this course je lah . URP ! woop woop ! hehe . Seniors aku semua gempak weyy . serious sweet . Especially our president , Abg Naim . Pergghh mmg dia jaga kitaorg baik punyaa . Seriously , kan aku ckp yg dorang nak g beli barang ramai2 tu kan ? tak jadi pun . why ? cuz Abg Naim offer nak g belikan . Bukan tu je . For those yg takde duit tu , abg naim pakai duit dia dulu tau . Plus , for the site visit , siapa yg takde camera tu , abg naim nak bagi pinjam . HOW FREAKING SWEET is that ?! Even lecturers cakap kitaorg untung gila dpt senior cmtu . Dah lah baik , berkaliber , handsome pulak tu ! serious comel . hehe .

What about homesick ? Haha . Aku biasa je . tak rasa apa pun . Kalau org lain smpai nangis2 nak balik bagai . Aku chillex je . Maybe cuz Im READY for this , mentally . Since sekolah lagi , aku mmg taknak g asrama cuz aku nak start dok asrama masa kat U . And here I am :) Aku dah lama ready . sbb tu tak rasa ape pun kot ? Lagipun rumah bukannya jauh . haha xD

I guess that's it ? Tak tau nak story ape dah . Mmg jadi student U ni penat gila ! kena pandai bahagi masa and stuff . Then kena pandai cari bahan sendiri semua . Makan pun tak terurus. haha . ye lah , kan kena keluar duit sendiri . dia jadi mcm ragu2 . sanggup tak makan :3 Lagi pun , course ni byk pakai duit ! Kena pandai save ah . haihh .

Oraite peeps ! Nanti kalau ade masa aku update lagi okay ? KALAU ade masa :3







Our studio :3




Lecture class

Bazooka ! :D

Jatuh masa site visti :/



My group :D

Manda :)

Baby boo :')



Leon -.-'


Elika | Lily | Me 


love,miera

No comments:

Post a Comment