Followers

Mar 18, 2012

Met Datuk Seri Najib Tun Razak

Assalamualaikum , salam sejahtera , dan salam 1MALAYSIA !

Semangat . haha . mana taknyaaa . baru balik from Karnival BN . lol . ade PM lah obviously . So , where do i start ?

Okeyy , I'll start from the start . bhahaha ! something is wrong somewhere :p

Cmni lah , pagi2 lagi si Shahhirah dah kejutkan aku . she called . n told me bout the plan . actually , aku baru tau pasal karnival ni semalam . tu pun nasib baik farah bagitau .

Pstu , aku kejut n pujuk adik2 aku suruh ikot pagi tu . cuz my friends semua gerak tengah hari . ye lahh , petang baru PM datang . so , yeahh . aku nak jugak pergi pagi cuz mne tau jumpa artis en . around 8:30am kitaorg gerak .

Oh wait , i didn't tell you the venue ! haha . its in my School ! SMK Putra Perdana , Puchong . Bangga jap :p mcm tak caya sbnrnya yang tmpat tu skolah aku . lain gilaa .

Pagi2 tu tercongok kat sekolah . dunno what to do . cuz , takde ape punn . lepas tu aku dengar pengumuman that , later on ade motivasi masakan by Chef Liza n ditemani oleh Zul Huzaimy ! excited gilaa . cuz aku mmg minat diaaa . he's one of my fav actor . tapi , kul 11 bru nak start . at that moment , bru kul 9:30 kot ? -.-'

So then , aku bawak lah adik2 aku g breakfast dulu kat so called 'Mamak' . makan roti canai ah en . well , i ordered roti bawang n it SUCKS . mcm makan bawang je . i thought it'll be very delicious . but its not that good . tapi makan je lah . rezeki en . aku suruh dorang makan lmbat2 . haha . cuz nak habiskan masa .

Lepas tuuu , g balik kat skolah . bru kul 10:15 . adeyhh . lamaaaa lagi . tapi Chef Liza dah ade kat situ tgah get ready with her cooking stuff . Zul je yg belum smpai . what to do , duduk je lah kat dataran ilmu tuu . tggu n tggu n tggu n tggu . . 11 o'clock ! weeee ~ dia terus start . but still , he's not there yet . mse chef tgah muqadimmah , baru lahhh dia smpai . Serious Handsome bro ! stylo lah . tapi rmbut dia tgah pnjang . tak brape sukaa :p haha .

Perlu ke aku crita ape dorang buat semua ? takpe , there's this one part where chef asked zul to cook bihun singapore . you know what he said ? "Alamak , mak saya ajar smpai johor je . singapore tak masuk lagi." HAHA . tu mmg kelakar :D Like seriously , takkan bihun singapore pun tak tauu ? dia cakap bihun tu warna merah . sukahati je . haha . basicly dia masak jenis2 bihun goreng , then ade tilapia tandoori . dapat lah rasa . sedap ~

Then , lepas dah dua jam layan benda tu , adik2 aku nak balik . kitaorg beli benda nasi kerabu , then balik . not bad ahh nasi tu . sedap :D

Lepas solat semua , aku keluar g sana balik . nak jumpa PM lah kononnya . smpai2 je , "Mak aihh . byk gilaa motor ! gila gempak !" Bising gilaaa . tapi cool . i likeee mat wempits xD lol . there's this mini concert . tah spe je yg perform . tak kenal :p ade sorang tu muka mcm ZIZAN . kitaorg pnggil dia ADIK zizan . haha . serious serupa . sebelum balik ngan adik2 aku tadi , ade lah terserempak ngan dia . aku cakap ngan adik aku , tu ZIZAN ! haha . tapi nyah semacam . tgok2 , dia yang perform .

Then , met Shahhirah n the gang ~ dapat dok depan wokk :p tak lah depan mana . tapi boleh lahh . ohh ! u guys know what ? Hari ni je , aku dah nyanyi lagu 1 Malaysia tu more that 10 times -.-' nasib baik sedap . smbil2 tu , excited je tggu Najib datang . then , he ARRIVED . lepas asar . gila lmbat . but , dimaafkan . hehe .

Shahhirah dah menjerit mcm org gila bila nmpk najib . haha . mcm ape je . lalala ~ pstu kena nyayi bagai -.-' pape je . then , mulalah cakap pasal this politik stuff . mentang2 PRU dah dekat . pancing undi lerr . ape lagi . aku takde kena mengena okeyy . im under 18 lagiii .

Tak smpai sejam pun majlis tu . mse dia nak beredar , aku sempat salam dia . woots ? salam ? haram lah weyyyy ! yeahh , i know . but im not an angel kann . lagipun . bukannya salam suka2 . sbgai tnada horamat saje ~ PM tuuuu :p but still , haram . i know that . not gonna repeat , insyaAllah . hehe .

dah lahhh . malas benor nak menaip . *malas mendanya . dah berjela kau mencece . haha .

love,miera

No comments:

Post a Comment