Followers

Dec 5, 2012

I've Got A Job !

Alhamdulillah :D

Finally , dapat punn ! *macam susah je nk cari haha xD

Eyy , susah lahh . Drpd hari tu , aku g mintak kat this one stationary shop . Katanya nk contact bagai . Smpai sekarang tak contact2 -.-' hampehh . tak nak , ckp ah tak nak . tak elok buat org tertunggu tunggu tauu .

Dh lama sgt nunggu nye , tetiba nmpk Siti ckp pasal keja ngan si Zaima kat twitter . Kerja cashier kat this one pasar raya yg ada kat putra perdana ni . We called it CS . dh mmg itu namanyaa . haha . So , aku pun menyemak lah suruh siti tolong tanyakan . hehe :p

And akhirnya , ada kosong n semalam kitaorg g isi borang . Aku , Siti ngan Alya . Zaima mana ? haha , Siti kata dia nk g buat lesen dulu . So , just the three of us . Lepas isi borang bagai , akak yg incharge tu kata "Ok , korang dh dapat kerja ni . Cuma korang start lambat lah sbb nk tunggu budak2 yg part-time ni berhenti dulu. Korang kan baru habis SPM , so , rehatlah dulu" Lebih kurang ah . not really mcm tu . hehe .

Ohh , oh mai . i got this pengalaman . You know what ? masa dh habis isi borang tu , aku balik rumah from CS to Amanputra JALAN KAKI . 40 minutes walking weyhh ! haha . Sbnrnya dekat je . Aku yg buat jadi jauh . Kononnya nk ikut jalan dalam . Taknak ikut jalan besar . last2 , aku kena patah balik all the way back smpai jalan besar tu . Padan mukaa . takde kerja , cari kerja . tu mmg kerja aku -.-'

Pstu , Siti inform kitaorg suruh ada depan CS 17hb , sebelum 8:30 pg . weeee ~ gonna start working in two weeks time ! excited . hehe .

Tapi en , kerja ni mcm membunuh jugak ahh . hehe . Ade dua shift , pagi 0830 - 1800 . Then one more , 1300 - 2230 . Itu for weekdays je . Weekend , sabtu ahad kena full-time . wow . boleh gila mcm tu . maknanya , aku hanya ade dua kali weekend je lagi . this week's and next week's . oh noo ! urggghh .

Tapi , berbaloi kot ? gaji basic RM750 . Elaun RM 200 . RM900 dah kompem2 dlm tangan . tak masuk OT lagii . muahahahha xD

Other people busy doing their license , i'll be making money babyyy ! hehe xD

Aku just harap that aku boleh buat benda ni . taknak lah separuh jalan kaan ? At least smpai dpat result . That would be three months . 3 x 900 = RM2700 ! woooohoooo ! Kay , takde lah banyak mana pun . pejam celik dh lenyap . LOL .

Anyway , kalau jumpa aku kat CS tu , tegur2 lah ehh . haha . Pray for me guys !

love,miera

No comments:

Post a Comment