Followers

Dec 30, 2012

Resignation

Woots ?

The post before this was about my first time working and now , im posting about resignation ? Dude , that post was two weeks ago . nmpk tak betapa BUSY nya aku ? smpai nk update blog pun tak sempat . sbb tak larat . lol .

Seriously , my job as a cashier mmg penat gila . Keluar pagi , balik malam . korang mungkin nmpk benda tu senang cuz everytime korang beli barang , korang deal ngan cashier just for a few minutes . So yeah , korang nmpk 'alah , scan2 , amik duit , bagi baki' Tapi si cashier ni , kena deal ngan customer for like 9 hours ! Imagine that . Be in that position , then you talk .

Im not saying this job tak best . Best gilaaa kot ! Aku sukaa sgt environment dia . Kakak2 pun semua best n sporting . Tak lokek ngan ilmu . Byk sgt dorang ajar aku . byk share stories . gurau2 manja . best ah . Penat mmg ah penat der . Tapi aku berhenti pun bukan sbb penat 100% . Aku resign sbb susah nk solat . "hek eleeehhh !" tu yg korang fikir kaan ? Well , bukan nk menunjuk or what but aku mmg tak boleh nk tinggal solat . Aku akan rasa bersalah n berdosa gilaaa kalau sengaja tinggal . Rasa mcm hidup aku tak tenteram tau . Im not saying im perfect . ade je tertinggal subuh cuz sengaja bangun lambat . tapi tu bukan selalu . Kalau aku teruskan kerja , tak ke hari2 aku kena tinggalkan solat n qada' later on ? Plus , bukan 1 waktu . Sometimes smpai 3 waktu aku terpaksa tinggalkan . haihh .

Majikan aku kasi je keluar time solat . Tapi awal2 je lah ikhlas nk kasi keluar . dah dua tiga hari , haraaam jadah . Lagipun , bila fikir2 balik , time2 aku nk keluar solat tu laah time org tgah pack . takkan aku nk tinggalkan counter kaaan ? so it's better if aku tak menyusahkan diri sendiri n org lain . That's why i resign . The best way .

Tapi tu laaah , rasa bersalah pun ade . kesian kat pakcik , kak lydia , semua laah . ramai lagi budak lain yg mintak kerja tu . Tapi aku ? bila dah elok2 dapat , cmtu je nk lepaskan . But what can i do ? CS tu bukan bapak aku punya nk keluar masuk suka hati kaan ? Takpe lah , mungkin bukan rezeki aku kaan . Tapi yg bestnya , walaupun dua minggu je kerja , ade gaji weyyy ! Tapi tah laah . dapat 7hb nnti kot . tak byk laaah . takkan nk expect gaji sebulan kaan ? haha . kerja tak seberapa nk lebih . haha . Tapi kalau takde gaji pun aku redha je . Anggap benda tu pengalaman . yeapp .

Tapi best gilaaaa bila dh tak kerja ! haha . bebas buat ape je . tak payah nk kejar masa bagai . haha . But still , aku kena cari kerja lain . tiga bulan lagi baru dpat result . aku nk buat apa tiga bulan ni ? tak boleh , tak boleh . kena cari jugak . nk try taska pulak . harap2 dorang amik budak mcm aku ni . hehe .

love,miera

No comments:

Post a Comment