Followers

Jan 31, 2012

Special Entry #3 : Beto Kusyairy

Assalamualaikum n heyya peeps ! 





I bet ramai yg kenal kannnn ? He's an actor . nk kata baru , takde lah baru . dia dah berkecimpung dalam dunia lakonan since 2003 kott ? cuma baru2 ni je org starting to notice his AWESOME ACT !

“Tidak pernah timbul rasa kecewa mahupun terkilan apabila sedikit terlewat untuk diterima. Bagi saya, apa yang lebih penting saya dapat mendidik penonton. Pendidikan itu terlalu luas skopnya, tidak kisah apa pun cerita, asalkan penonton mendapat pengajaran darinya,” katanya. 

Berlakon untuk mengajar .  wow . niat suci gituu . hehe . no wonder lah all his act tak nmpk mcm dibuat2 . spontan sgt2 . best , takyah nk sebut lah kann . MANTAP semantap2 nye ;D

BETO KUSYAIRY atau nme sbnrnye ialah Nurkusyairy Zakuan b Osman ni dah berlakon dalam byk drama , telemovie , movie n even theatre . aku mula perasan dia in Kashaf Imani . Mmg dari situ , aku start follow dia . bukan follow dia kemana2 . follow all his work lahh . haha . even my family knows that aku suka tengok sesebuah cerita tu sbb ada 'dia' . mmg  betul punn :p Sekarang ni , aku tengah layan Pelangi Kasih , slot samarinda tv3 . n im waiting for 'Istanbul Aku Datang' keluar kat movie . tak sabar weyyy . sure AWESOME ! mcm biase ;)

Ohhh , why 'BETO' ? ni jawapannye .

“Ketika terbabit dalam Syaitan, saya gunakan nama Kusyairy. Kebetulan Rosyam juga berlakon dalam filem itu, jadi apabila dia tengok saya hanya pakai nama Kusyairy, dia mencadangkan supaya saya gunakan dua nama sepertinya. Kata Rosyam, kebanyakan pelakon menggunakan dua nama, manakala satu nama pula selalunya digunakan oleh penyanyi.  
“Kata-kata itu saya pegang. Saya pula malas hendak fikir panjang. Kebetulan, sewaktu di sekolah saya ada kumpulan. Dalam kumpulan itu, kami ada nama panggilan masing-masing. Nama kami diambil daripada sebuah drama Mexico yang berkisar mengenai persahabatan. Nama yang tinggal waktu itu hanyalah Beto, jadi teman rapat memanggil saya dengan nama itu. Jadi saya pun gunakan nama berkenaan sebagai nama cari makan. 

Rosyam Nor merupakan pencetus nama beto tu digunakan . kalau korang tengok 'Pilih Kasih' , rancangan realiti yg diterbitkan oleh Rosyam sendiri , Rosyam kan suruh artis2 dia pakai nama yg pelik2 . LOL . seriously . for me , mmg pelik . tapi , ade betulnya kann . senang org nak igt . but , my 10 y/o bro called him Buto -.-' salah faham lah kott . confusion . haha . siot betul .

Gamabr yg first skali tu , gmbr terbaru Beto . Beto ni sebenarnye suka simpan rmbut pnjang mcm in that 2nd pic . but recently dia berlakon as a PILOT in 'Aku Mahu Terbang' . so , kenalah berambut pendek . but , HOT ape . haha . Style gitu . kannn ? smart je . any hairstyles pun kena ngan dia . aku lagi suka yg tak berapa panjang n tak berapa pendek . mcm rambut Kashaf . comel . haha .

Beto , 32 this year . he's married to Kak Tisha yg cantik gila . tomorrow is their Anniversary . so ,

HAPPY ANNIVERSARY KAK TISHA N BRO BETO !
Sebenarnye kann . 3rd pic tu , fan Beto yg buat . mmg kipas yg susah nk mati lahh . mcm aku . tapi aku tak rajin nk buat benda2 cmtu . heee . nama dia Anna . kalau korang g fanpage Beto Kusyairy , korang akan kenal siapa Anna ni . hehe . n she posted that pic kat page tu . guess what ?

BETO COMMENTED ON IT ! but im not sure if its beto himself or kak Tisha , his wifey . tak kisah lahh . either one of them . dua2 pun bolehhh :D he said ,
Beto Kusyairy Nicely done. Thank you! Terima Kasih! Merci! Thank you for supporting BK endlessly! *HeartS*  
Only a lil' error, Anna... Nama Papa akak, is spell with a H, It's Shahar... But, jangan risau tau, no harm done! *Wink*

JEALOUS MUCH . haha . siape lah yg tak jealous ? Beto tak tergolong dalam org2 yg rajin me'reply' post fans seperti Syazwan Zulkifly (Apek Juvana) . So , when he did , its something special .  hehe .

nak tau satu secret takk ? Beto kann , pernah kann . . jadi MASKOT ALONG . igt takk ? A . L . O . N . G ALONG ! haha . 

Mungkin ramai tidak tahu, sebelum ini Beto pernah menjadi maskot program kanak-kanak popular RTM satu ketika dulu, Along. Pelakon ini kelihatan malu-malu apabila isterinya memecahkan rahsia itu. 

Walaupun terpaksa memakai kostum yang berat dan panas, tetapi hampir tiga tahu juga dia menjayakan program berkenaan. Katanya, dia seronok kerana penonton tidak tahu siapa di sebalik kostum terbabit, justeru dia boleh membuat pelbagai gelagat tanpa dilihat penonton. 

haha . confirm cute .  woahhh . that's a long post about him . who cares . its my blog anyway . n he's my fav actor ! 

ALL THE BEST BRO ! WILL SUPPORT YOU NO MATTER WHAT ! CHAIIYOKK !
love,miera


No comments:

Post a Comment