Followers

Nov 11, 2011

Aku Yang Kau Tinggalkan




Ikatan perkahwinan di antara Nia dan Zaril Ikhwan bukanlah atas dasar cinta . Nia memerlukan wang untuk membantu keluarganya , Zaril Ikhwan pula memerlukan seseorang untuk menjaga dirinya yang sakit .


Dalam tempoh menjaga Zaril Ikhwan , Nia mula jatuh cinta dengan suaminya sendiri . Diam - diam dia mengharapkan agar perkahwinannya ini kekal seumur hidup . Namun , akibat salah faham , Nia telah disingkirkan sebaik sahaja Zaril Ikhawan pulih sepenuhnya . Nia meninggalkan Zaril Ikhwan dan membawa hati yang lara ke Turin untuk meneruskan hidupnya sendirian di bumi asing bertahun - tahun lamanya .


Takdir menentukan mereka bertemu semula di Turin lalu mencetuskan perasaan benci , marah dan dendam yang terbuku di dalam hati masing - masing . Walaupun masih ada dendam dan rahsia yang dipendam , demi untuk meneruskan hidup ini , perpisahan secara rasmi adalah jalan yang terbaik buat mereka berdua . Tidak perlu lagi menyalahkan takdir walaupun Nia dan Zaril Ikhwan merasakan diri masing - masing yang sebenarnya telah ditinggalkan .

Apakah rahsia yang dipendamkan itu . . . . ?


******************


Waaaaaaaa ~ dh habis dah aku baca ? cepatnyaaaa #cepatmendanya ? dh berhari hari -.-' BUT STILL , aku tak nak this story to end ! sbb best gilaaa . aku nk tau lagi bout nia n zaril yg sweet nk mampos tuuu .

But then , nk buat cne ? everything has an end . Anyway , aku happy sgt sbb novel ni beri aku KEPUASAN . tak RUGI aku keluarkan duit hari tu . bukannye murah . agak mahal lahh jugak dari novel biase . maybe sbb dia tebal sikit kot . idc . yg penting , it has payed off .

haihhh . ape aku nk ckap ekk ? hmmm , novel ni lain daripada novel lain yg aku pernah baca . eventhough , kahwin paksa yg clise tu . . tapi dia tetap lain . hehe . as i said before , novel ni UNPREDICTABLE . takkan boleh agak ape yg berlaku . maybe hujung2 tu boleh lah agak . but , semua konflik dia mmg tak boleh agak . tiba tiba ade . tak terfikir pun benda tu akan berlaku sbb penulis pandai 'mengalihkan' perhatian kita kat benda lain . mmg ALINA HAIZAR terbaikk ah :D

then , novel ni jugak mengalirkan air mata aku . walaupun setitik . it still touched my heart . terharu sgt . sbb aku dh go through perjalanan hidup nia n zaril kann , so i know the situation n rasa terharu gila time . . . . jeng jeng jeng . baca sendiri :p muahahaha . evil takk ? hehe .

so , korang2 yg inginkan kelainan , i suggest u this novel . beli jgan tak beli :D

love,miera

No comments:

Post a Comment