Followers

Nov 22, 2011

Tahniah Harimau Muda ♥







Malaysia vs Indonesia (Penalty Kick)

tu dia . Penalty kick . perggghhh , GAME semalam seriously , boleh membawa heart attack tauu . Indonesia vs Malaysia . An AWESOME game ! best gilaaa . mendebarkan sepanjang masa . haha . rugi kalau tak tgok :p

smlm , lepas maghrib lagi aku dh ready depan tv . sorang2 je lahh . tggu punya tggu . excited lah katakan :p hehe . then , tepat 8:30 pm all my family members turun dok depan tv . pergghh . semua sekali except my dad . dia keje . abang aku , adik2 aku n my mom . semua join aku dok depan tv . i thought i was going to watch it ALONE . but , they joined me utk sokong HARIMAU MUDA kesayangan semua :D syoookkk gilak !

time nyanyi national anthem tuu , lagu NEGARAKU tak dihormati . TERIMA KASIH lah yeeee wahai rakyat2 Indonesia yg baik2 belaka -.-'

Then , time kick-off . terus berdebar2 . sbb kita tak tau ape akan jadi en . aku tak henti2 berdoa . serious berharap nk menang woo . spe taknak menang kann ? lagi pun , pingat bola sepak merupakan 'ibu' segala pingat . Malaysia pun nk kekalkan kejuaraan sukan SEA yg dikecapi dua tahun dulu . Alhamdulillah , tercapai :D

seawal minit ke-5 ek ? Indonesia dh dapat satu gol menerusi tandukkan gunawan :'( tercareless sikit harimau2 kita . time tu dh sedih sikit . but then , kitaorg kat rumah ni said "takpe , takpe ! banyak lagi masa ni ! GO GO GO Malaysia !"

Harimau muda tak mudah putus asa lahh . diaorg terus terusan menyerang . indonesia pun tak kurang hebatnye . serangan , pergghh . but nasib baik abe fahmi kita ade kann :p hehehe . He's THE BEST ! defenders kita pun not bad . bukan not bad . mmg terror punn ! muslim , mahali , zubir , awesome :D aku suka gila time harimau2 ni buat benteng . KEBAL gila . takley lepas punya . haha . terbaikkk !

and then , GOL persamaan dibuat oleh ASRA . walaupun tandukkan tu 'slow' , tapi boleh lahhh . JANJI GOL ! gol yg menyelamatkan kita . Thanks ASRA :D time dia buat goal tuu , BISING rumah aku . "GOALLLLLLLLLL !" me n my bros . hahaha . best gilaaaa siott ! precious moment tuu .

Lepas tu , rehat separuh masa . my bros sempat lagi g kedai beli kacang . haha . nsib baik sempat balik before start 2nd half . 2nd half ni , punnnnn mendebarkan . sambil2 tgok tu , layan kacang cap tangan . hahaha . terbaikk . time ni , Indonesia banyak dapat corner kann ? pergghhh , time tu tak duduk diam aku . berdoa memanjang . seram . but as i said , defenders kita AWESOME :D tak risau punyaa . hehe .

Dari second half , pergi ke masa tambahan . pergghhhh . NERVOUS tak henti2 . "bila nk habis ni ? Bila nak habis ni ? " haha . takot je . masa tambahan pun tak dapat score ape2 . tu yg smpai penalty kick tuu .

wuuuu , Penalty kick . His Moment ! who's moment ? Khairul Fahmi Che Mat's moment lahhh . time ni lah dia nk tunjuk kebolehan dia yg sememangnya hebat tuuu . kannnn ? heheh , semua org berharap kat dia . termasuk aku . im his no.1 fan tuuu :p hehehe . dia sgt CUTE time depan tiang gol tuuu . the way he try to save the ball , awesome lahh . and , boleh tgok that dia boleh 'baca' almost semua tendangan kann ? he's very good :D im proud of him . Good Job sayang ! woopppsss :p Good Job Brother ! hahaha . better ? hahahah xD

and , as u guys see in the vid , ALHAMDULILLAH malaysia menang penalty kick tuuu . phewww , nasib baik bola yg ditendang oleh baddrol tu masuk terus dalam gol . nasib menyebelahi kita . alhamdulillah . maybe this is our reward for bersabar dgn perangai fanatik indonesia yg 'baik2' belaka tuu . lesson of the story is , RESPECT OTHERS lah weyyy . but , ade sorang player indonesia yg aku respect . TITUS BONAI . he's very gentle . semangat kesukanan dia sgt tinggi ! terima kenyataan . bagus betul . aku tak suka ferdinand whatever nama dia tuu . BAJET je . haihh .

Anyway , CONGRATS HARIMAU MUDA for the GOLD in the 26th SEA GAMES !

Khairul Fahmi , Baddrol , Asra , Muslim , Nazmi , Thamil , Guru , Yong , Mahali , Zubir , Izzaq , Syahrul , Wan zaharul nizam , Fandi , Fadhli , Fakri , Irfan . alright . setakat ni je yg aku kenal n tau dorang yg main for every 6 game dalam SEA games ni :D sorry ah kalau ade yg tak tersebut . Boys , You Guys ARE THE BEST ! TERBAIKKKK dari ladang bhaiii :D

Ohh , tak lupa jugak kepada ONG KIM SWEE yg menjadi coach kepada harimau2 muda kita nie . CONGRATS OKS ! :D  you're the best too ! heeeeee .

Time amik medal n acara menaikkan bendera tak lah semeriah mana . senyap je kat stadium tuu . but aku sure , kat kedai mamak mane2 , SURE GEMPAK dohh ! hmmm , harimau2 ni , dgar cerita sampai malaysia around 5am tadi . RAMAI yg sambut dorang . kan best kalau aku boleh pergi . nk congrats dorang . IM A FREAKING FAN ! haha . then , esok dorang ade game for olympics pulak . lawan syria . kat stadium mne tahh . NAK PERGI !! too bad . it's just a freaking dream :'( waaaaaaaa ~

hahaha . kat twitter en , RAMAI yg sibok pasal Nazmi Faiz yg cute tu . mmg dia cute . tapi , KHAIRUL FAHMI aku tu lagi cute :p hahaha . bagus ah kalau dorang dh tumpukan perhatian kat nazmi . boleh biarkan abe fahmi kita hidup aman . takde lah ramai sgt saingan aku nnti :p hahaha #bajet :p

pape punnn , congrats again harimau muda . keep it up for next game okey :D sayang korang :p

love,miera

No comments:

Post a Comment