Followers

Nov 9, 2011

Ayam oh Ayam .





Assalamualikum wbt semuaaaa :D

tadi kannn , aku dpat PENGALAMAN BERHARGA :p

hehe . pengalaman ape tu ? ni nk story ni . tadi , kat skolah ade 'amali sembelihan' . kteorg sembelih AYAM . biase , tau makan je kann ? ni aku lalui semua peringkat dari sembelih sampai ke makan ayam tuu . kau adaaa ? :p semua form 4 muslim terlibat . best lahh ~

Pagi2 tu , berkumpul kat tapak perhimpunan . ade baca doa , ucapan pengetua bagai . nsib baik tak lama . hehe . dia ada ckap that , skill sembelih ayam tu is one of the survival's skill . wuuu ~ so , aweks2 kat luar tuu , nk cari suami , cari yg boleh sembelih ayam . hehe :D

Then , lepas dh habis ucapan semua , gerak g belakang skolah . kat sne ayam2 tgah tggu . 5 ekor . ni first time aku tgok org sembelih ayam . berharga gila bhai pengalaman tuu . sir aswad yg sembelih . macho tuu . hehe xD ade sekor ayam ni , bila dh sembelih punn , it is still moving . takdelah berlari2 . just gerak-gerakkan leher n kepak dia tuuu . menakutkan ~

Lepas semua dh mati , kitaorg yg perempuan ni kena bersihkan ayam tu semua . memandangkan group aku tu dh ramai , i don't actually do anything -.-' sbb semua org dh buat . aku pun tak nak buat sbnrnye . hehe :p bila tgok2 semua , wow . tabah betul mmbr2 aku tu buat kerja .

Lepas dh alirkan air , kena cabut bulu lah pulak kann ? still , i didn't do anything -.-' ade lah jugak sentuh bulu ayam tuu . geli . hehe xD

Lepas tuu , kena keluarkan organ2 ayam . like . . . YUCKS . aku nmpk small intestine dia . errrr . then , potong ayam tu . daripada nk buat 16 , jadi 20 kitaorg kerjakan . LOL ~ dh lah pakai pisau biasa . sepatutnya guna kapak . senang sikit . n still , aku tak sentuh pun ayam tu .

and then , lepas dh potong , basuh lah ayam tu bagi bersih . budak laki byk jugak lah tolong . izzat , fareez , fath , idreen ? tolong jugakk . TOLONG TENGOK . mmg terbaik . mcm aku jugak lahh ~ haha :p

Im not ready to do all that stuff yet lahh . kena faham . muahahha xD lepas tuu , kitaorg blahh . rehat lah derr . masak2 semua budak lain yg buat . bila dh siap , kteorg makan lahh . ape lagi kann . SUP dia sedapp . nyummm . ayam goreng aku tak habis -.-' feel like one kind . aku sbnrnye takley nk makan daging 'fresh' yg aku tgok baru kena sembelih . tah knape . aku rasa semacam lahh .

anyway , aku enjoy hari ni . best lah jugakk . lepas makan semua , kitaorg lepak dalam class n bincang psal jamuan class . terbaikk . tak sbar :D

love,miera

No comments:

Post a Comment