Followers

Mar 25, 2013

Abang Helmi's Engangement

Assalamualaikum , heyyyya !

Wazzup brotha n sistah ? LOL .

So yeah , last Saturday was my cousin's engangment day . Abang Helmi's .  Wanie's brother . Blaaaah -.-' Kitaorg gerak g Ipoh n berkampung ramai2 kat sana . hehe . syok weyy .

Pagi2 dah kena bangun . Ye lah , penghuni rumah ramai , bilik air limited . kena lah bangun awal . kaaaaan ? Bila dah siap makan bagai , 5 kereta gerak to Teluk Intan . Rumah pengantin perempuan . Wanie , Kak Fira , Kak Aiyeen ngan aku naik kereta Abang Hairi . Mmg bising gila dlm kereta . Gelak tak henti2 . Kak Ton jadi bahan . "Comeyyy tak kak ton ? " HAHA . Best wokk . lama tak bergelak ketawa :p

Bila dah smpai , ceyh , masing2 bawak hantaran . hehe . lama tak bawak :p Then mulalah upacaranyaaa . Bosan . Cakapcakapcakapcakapcakap ~  Pstu makan :D not bad lah . lauk peghaaaak . hehe .

Then masa nk balik , ingatkan few family nk balik KL terus . Sbb dah dekat kan . But semua tukar plan balik Ipoh dulu . Pergghhh ! Lagi ramai wok ! Best :D

So masa balik pun naik kereta sama . Im with the girls ikut abg Hairi again . And guess what ? Half-way , kereta buat hal -.-' Like seriously ?! Tgah2 panas buat hal ? Nk wat cano . Semua keluar lah sementara nk betulkan kereta tu . nasib baik kereta abg riezal ade kat belakang . kalau tak , melongo lah masing2 sbb kereta lain semua kat depan .

Dh try macam2 , tak boleh start jugak -.-'  Then abg Riezal suruh aku call abg aku n suruh dia patah balik n help us ! Lama jugak lah tunggu . Basah baju . haha . Bila abg aku try start , dgn senangnya dia hidup -.-' Like wtf ? magic . haha . So , masing2 bergerak balik . Tak smpai 10 minit , dia mati balik . Ohmyyyy dugaan . Time ni , pakteh dah patah balik jugak . Actually , semua nk patah balik but we insisted n asked them to go home first . Sweet kan ? Semua nk patah balik . hehe .

Then nasib baik lah ade si zohair . Kawan dia yg guide dia cne nk betulkan kereta tu . Alhamdulillah , boleh start . But this time aku ngan Wanie ikut pakteh . Kak Fira drive kereta abg Riezal . Before smpai rumah , aku ngan wanie ikut parents dia g tesco beli barang nk masak . best lah jugak dpt jejalan . haha .

Then malam tu takde buat ape pun . lepak2 je . Ohhh , aku try makan daun sireh ! Puihhh ! Pahit siaaaa . rasa mint pulak tu . yekkk . Tahan few seconds je . pastu tak tahan dah . terus muntah balik . hahaha .

Then around 9pm family aku gerak nk balik . Tapi kitaorg singgah rumah WanChu Ma . Relative belah ibu . Kat Ipoh jugak . tak jauh pun . Sembang sembang , makan keropok n cheese cake then balik . Eh , belum . Kitaorg singgah makan Nasi Vanggey ? Hah . Nasi tu lah . Abg cakap sedap nk mati . Aku rasa biasa je ? Nasi ngan kari . Ayam dia sedap ah jugak . Well , ayam dia sedap xD haha .

Kitaorg betul2 gerak balik rumah around 12am like that . Aku ngan ibu naik kereta ayah . Adik2 aku naik ngan abg aku . Well yeah , awal2 masuk highway tu , mmg ayah bawak laju . Aku dh penat sgt , tertido . Bila aku sedar , kereta tu still bergerak . I mean , selalunya dh smpai . Then aku tgok ayah , mata dh kuyu ngantuk gila dah . Aku tgok jam , dah pukul 2 lebih . Asal tak smpai lagi ? I was wondering . Then perasan ayah bawak SLOW gila . not like usual . 90km/h je kot ? mmg slow ah . Selalunya ayah bawak 100+ . Mesti ibu dh membebel :p  Aku pun risau n kesian ah tgok ayah drive slow n nmpk ngantuk gila . Ibu pulak tido -.-' So i decided NOT to sleep . Teman ayah . Kesian kot . Sorang2 , drive slow , in highway yg gelap tgah2 pagi buta . Pssshhh .

Pukul 3 baru smpai rumah . My bros dh smpai 30 minutes earlier . Tapi aku respect ayah . Boleh tahan drive mcm tu . wow .

So yeah , i guess that's it . hehe .

Abg Helmi with his hantaran

Bro + Me

My fav hantaran



Mana satu pengantinnya ? 



Nasi Vanggey ?



love,miera

No comments:

Post a Comment