Followers

Mar 16, 2013

Kau Pergi Jua . . .

Assalamualaikum .

Wow . Lama gila tak update . Mcm busy sgt je . Haha . Mmg busy pun . Balik kerja , penat terus tido . Takde masanya nk mengupdate bagai . Hmmmm  .

Anyway , hari tu , on the 9th of march . Hari sabtu . Pagi2 buta mak aku dh kejut n i was like "Bu , hari ni sabtu tak kerja laaaaaah." Something like that . But then suara dia mmg lain macam ah . She told me "Ngah , bangun lah ngah . Fit accident . Fit dh takde ngah ." Terus celik mata aku .

Mana taknya wey . Mohd Fitrie bin Obod (bajrai) tu cousin aku . Anak kakak mak aku . He was 19 . Setahun je beza . Mmg kawan 'sepermainan' ah . Masa kecik suka main sesama . Ngan aizziq , kila , aizzat semua . Arwah mmg suka sakat aku . Dari dulu smpai skrg . Tapi bila masing2 dh besar ni mmg agak awkward lah relationship kitaorg . Tak rapat mcm dulu . But he loved to annoy me . 

Kul 6 pagi keluar rumah . Then terus gerak g umah cek (fit's mom ) . Tapi masa tu arwah kat hospital lagi . Kena buat post-mortem bagai . Dh jadi kes polis en . Haruslah . Around 1 tgh hari baru arwah smpai rumah .

Perghhhh , sebelum arwah smpai , hati aku kosong . Masih terkejut agaknya . But then bila nmpk jasad arwah terbaring kat ruang tamu tu , Ya Allah . Semua memori kitaorg , aku teringat balik :'/ Byk kot kenangan . Ade pahit , ade manis . Membesar sesama kot .Standard ah . Tanpa sedar , air mata aku mengalir . Tak sangka dia pergi cepat sgt .

Arwah ni mmg standard budak2 sekarang ah . Ade nakalnya semua . Merempit mmg game dia . Baran , n perangai2 yg tak diingini . BUT , dlm nakal2 dia tu , dia BAIK wey . Dia hormat org tua . Dgn member , lagi ah . Baik sesangat . On that day , aku terkejut gila kot . RAMAI gila member2 dia . Semua bermotor . Tapi mmg ramai ah . Sillaturrahim dia bagus . Dorang kata , arwah kalau ngan dorang , arwah lah yg paling happy-go-lucky . Happy 24/7 . Arwah mmg suka buat lawak . Suka buat orang happy . Tu lah perangai dia . Im so gonna miss you , cousin :'/

Macamana arwah boleh meninggal ? hmmm , dh ajal dia . kaaan ? Dia biasa ah . Malam keluar lepak , pagi baru nk balik . Tup tup , pagi tu , pagi terakhir dia . Tah macam mana tah . Dia terlanggar kereta yg emergency break . Then terjatuh then kena hempap ngan 2 lagi motor yg tak sempat nk break . Cousin yg tgok kat hospital said that kat perut dia ade kesan tayar . horor gila . Tapi takde luka pun . Dalaman kot . Tulang rusuk dia patah then tertusuk jantung . Meninggal on the spot . Innalillah wa inna illah hirojiun .

Ohh , masa kebumikan kat kubur , kawan dia still ramai . Then cuaca tgh hari tu redup gila . panas sekejap je . Most of the time mmg sejuk . Alhamdulillah :') Bhgn dia kaaan ?

Semoga Allah kasihkan kau n tempatkan kau dgn org2 yg beriman . Tamatlah riwayat hidup kau n bermula alam yg baru utk kau . Kau pergi dulu bro . InsyaAllah kita jumpa kat sana .

Al-Fatihah . . .
love,miera

No comments:

Post a Comment