Followers

Mar 5, 2013

Special Entry #7 : Mohammad Zayyan Ferhad





Isn't he the cutest baby everrrr ? That's him . My baby . LOL .

He's one of the baby i take care of at the Little Munchkin Child Care Centre . Zayyan is actually my favourite . Aku tak pilih kasih okeyyy . Aku still jaga yg lain dgn baik . It's just that bila ade free time je , aku akan melekat ngan Zayyan xD maybe cuz he's the only baby yg boleh merangkak n kind of active . Best bila main ngan Zayyan .

Wait . . . . Zayyan ? Never heard of it kaaan ? Biasanye Rayyan . Ni , Zayyan . Masa aku mula2 masuk kerja dulu , "tah pape nama . Mcm Giant je bunyinyaa. " haha . Tapi sekarang i found that nama Zayyan tu agak cool . But i don't really know the meaning of it . hehe .

So yeah , i think dia anak sulung or maybe the only one . Mummy dia kecik comel je . Daddy dia mcm anak Mami dari utagha sanaa . Mamak2 sikit . Tapi smart weyyyy . Tinggi . Just my type . LOL ! *sorry mummy zayyan . Just kidding right there ;)

To be honest , masa awal2 masuk dulu , bila aku tgok perangai Zayyan , rasa mcm tak sanggup nk jaga dia . I mean , seriously . Bila kakak2 lain suapkan dia makan , dia nangis2 mcm org gila smpai tersedak-sedak . Kan bahaya makan smbil nangis . So it's like horror for us nk layan si Zayyan ni . Then , bila tgah elok2 main , out of no where , dia suddenly menangis mcm kena belasah . omg . Nak tidur pun menangis . tak faham aku -.-' Mmg BAHAGIA gila nursery tu bila Zayyan tak datang . Aman je .

Tapi tu semua DULU . Sekarang ni , Zayyan lah penyebab aku nk g kerja . I mean , i can't really work without him . K tipu je , aku kerja jugak . Hmmmm . . . Hari isnin hari tu , aku tggu je kedatangan dia . Tggu depan pintu waiting for black Saga to stop by . Tapi takde . Aku dh sedih dah . "Zayyan tak datang ke ?" Kakak2 lain was like " Abislah miera , anak dia tak datang . ." Mood terus down . i mean like , tak semangat langsung .

Then , i found out that Zayyan sakit mata . So , he can't come until he's really fine . Ni semua si Muhammad punya pasal . Dah tau sakit mata duk je lah kat rumah . Ni , g bawak virus satu taska . Termasuk Zayyan , dah 4 orang sakit mata or maybe 5 now . Kesian anak aku . And kesian aku have to work a week or more without Zayyan's adorable laugh n smile . God , unresistable .

The first time i fell for this little cheeky boy was when aku agah2 dia satu petang ni . Takde kerja kaaan . Tunggu parents je pun . So , aku duduk ah main ngan Zayyan . Diri kan dia atas peha aku , then start shaking him like crazy . He laughed like mad ! Like he's the happiest kid in the world ! I didn't stop making him laugh for quite a while . Aku happy gila tgok dia gelak2 cmtu n i cried . I freaking cried . Happy n terharu sesangat :') From there , Zayyan tak pernah lari daripada fikiran aku . He's always there .

And thankfully , perangai dia dh okey sekarang . okey sikit lah . Makan , aku yg selalu suap . Senyap je dia makan . well yeah , kena pandai layan lah . Kakak2 yg lain said that Zayyan ni nak org selalu ade depan mata dia . Well yeahh , since im always there for him , dia dah ok . haha . Bukkannya 24/7 . Bila dia dh bosan tgok kita , dia blah lah cari mainan . Then , dia diam . Omg , the best thing is whenever dia nmpk aku n i whisper "Zayyan" dia senyum lebar n start crawling towards me :') terharu gila . Nak baby sendiri please ? hehe .

Zayyan , teacher rindu awak laaaaaah . Bila nk dtg ni ? Get well soon okey sayang ? Teacher tunggu .

love,miera

No comments:

Post a Comment