Followers

Jun 2, 2012

Luka

Assalamualaikum n heyya peeps (:

aku nk buat review je ni . about one novel .



Cinta selalu dipersalahkan. Selalu dipercacatkan. Sebenarnya cinta itu tidak buta. Yang buta hanyalah mereka yang bercinta sehingga tidak mampu mengenal erti cinta sebenar. Adakalanya mereka tidak sedar ada hati yang terluka kerana kebutaan itu.

Alia hanya mampu memendam perasaan terhadap teman baiknya, Luka. Cinta Luka hanya untuk Rika, pelajar paling popular di sekolah yang juga teman sekamar Alia. Bagi Rika, "It's all about the image, darling!" Maka itu kehadiran Luka, seorang yang sangat jelek di matanya, langsung tidak dipedulikan.

Namun Luka berjaya menawan hati Rika di alam maya. Apabila cinta internet mereka kecundang, Luka membawa diri  ke luar negara. Luka sanggup melalui proses transformasi fizikal yang drastik- demi cintanya untuk Rika.

Tatkala Luka disatukan semula dengan Rika dan Alia, dia mula melihat cinta sebenar. Apakah Luka akan berjaya menawan hati Rika di alam nyata ? Dan masih mampukah Alia memendam sahaja perasaan cintanya terhadap Luka ?


tu lah novelnye . LUKA . n tu merupakan penulisnya , Tris Zainol Abidin . novel ni dah lama sebnrnya . ni pun aku pinjam from Ai Rin . dah lama aku pegang . asyik tertangguh je nk habiskan . hari ni baru dapat khatamkan  . hehe :p

Novel ni kan , serious lain drpd novel yg aku pernah baca . first of all , its kind of 'indonesian-malaysian' novel . first time baca novel cmni . haha . best lah jugak sbb aku mmg suka bahasa indonesia . walaupun lebih kurang je ngan bahasa Malaysia kann . pape je lahhh .

Jalan cerita dia quite simple tapi bermakna . baca mula2 mmg rasa mcm nk stop . disebabkan aku tak biasa nk skip2 n tak suka baca tergantung , aku try habiskan jugak eventhough it'll take me a few months . hehe .

Bila dah kat tgah , klimaks tu mmg kuat ah plot dia . mula datang suspens bagai . best . kat hujung pun best . sweet je . nawhhh .

And one special thing bout this novel is that , it comes with two CD tracks . bila baca , aku tak perasan sebenarnya ade CD kat cover belakar novel ni . bila nak habis , selak2 last pages tu , tgok2 ade lirik . i was like "pe benda lirik ni ? hmm , maybe saje2 je ." tajuk dia LUKA . the other one is LOSING ME . semangat je kononnya lepas baca nk search . haha . lepas tu , ternampak pulak CD . excited gila . cepat2 habiskan novel n dgar lagu . lagu LUKA sang by Dayang Nurfaizah . not bad . best jugak ah lagu ni . kalau dipasang masa tgah baca , confirm feel lebih ni . haha . its cool cuz ni first novel yg aku baca that comes with a song . Unik lah kann ? tak rugi membacanya punnn adoii *style johan xD

Banyak kejutan pulak bila dh habis baca . puas ahh . kalau nk tau kena baca sendiri ye adik2 ;) tak tau ah ade jual lagi or tak . kalau nk baca sangat , terpaksalah cari kat member2 yg ade novel ni . aku suka . that's it :D

ohh , this might be the last novel BEFORE SPM -.-' huuuuarrgghhhh ~ kena lepaskan SPM baru boleh baca novel baru . ergh-

love,miera

No comments:

Post a Comment