Followers

Jan 9, 2013

10 Babies In 1 Day

LOL .

Tittle nk gempak je . haha .

Anyway , Alhamdulillah , hari ni aku survived jaga bebudak tuu . FYI , aku dh start kerja kat The Little Mucnhkin . Its a Child Care Centre . Ya Allah , aku igtkan kerja senang cuz shirah seems to be happy with her work . Dia pun jaga budak jugak . Maybe the difference is , aku jaga BABY under 1 y/o . And shirah jaga budak 3-4 tahun . itu agak senang .

Pergghh , sblm kul 7 aku dh ade dpan pintu . sunyi gila . Pastu ade parents ni nk hntar budak . So then , aku pun tercegat ah kat pintu tuu . Then , bibik tu tanya "Mira kan ? Masuk lah dulu ." Aku masuk je laaah . haha , cuba membiasakan diri ngan tmpat tu .

Lepas tu , bersatu-satu parents datang hntar budak . Ohh , ade lah beberapa kali aku kena bukak pintu tu . Igtkan parents , rupanya perkerja jugak . hmmm , okaaaaay . haha . Ramai jugak lah yg kerja kat situ . Bibik ade dua org , then Kak Baini n Kak Adha . Principle pun kadang2 tolong , Pn , Sofina .

Aku serious igt jaga budak yg dh besar . ye laaah , mana tahu dia tak bagi aku jaga baby kaaan . Tapi takk . Aku kena jugak jaga baby . Dah lah ramai . 10 org -.-' BABY . nk jaga sorang pun susah , lagi nk jaga 10 . Pergghh .

Mmg mencabar . mula2 tu susah ah jugak . I mean , aku blurr cuz tak tau ape nk buat en . Tgok2 je lah dulu . Dorang suruh tolong , aku tolong ah . Pagi2 agak mencabar cuz dorang baru bangun tidur . Nk kena susukan , then mandikan lagii . Bila satu dh diam , yg satu pulak bising . non-stop working . gila kaan ? haha . tpi nk wat cne . Hmmmm , actually best lah jugak .

Aku sukaaaa gila tgok baby2 tu . Tapi bila mood dorang baik ahh . bila melalak , rasa nk tampo je sekor2 . haha . Gilaaa , anak org tu :p Omg , ade sorang ni , nama dia Nazim . COMEL GILA weyyy ! Bila tgok dia je , ZAYN MALIK . tu je aku igt . haha . serious , Nazim ni ade pakistani punya gene sikit . bila dia senyum , jatuh cinta terus . serious cute n 'manis' bak kata kak Baini . haha . mmg betul pun . can't resist his smile . Oh zaynnnn . Nk panggil dia tu lahh . hehe :p

Alright , sekarang ni , tangan kiri aku LENGUH gila ! aduyaiii . mcm byk sgt je kerja aku buat . Ey , byk jugak k . Aku ade mandikan 2 toddlers . Pergghh , sakit pinggang eden -.-'

Then , buat susu , susukan baby , bila dh susu , kena tepuk belakang dia bagi dia sendawa . Mana tak lenguh . Then , ade jugak lahh tukar pampers . Berak punya -.-' mmg best . haha . Then , masukkan baby dlm buai , buaikan . Lama tauuu . bukan sekejap dorang boleh lena .

The best part is when dorang SEMUA tido . mmg best ah . nikmat gila . tapi sekejap je . 30 minit , dorang bgun . Then , the routine starts all over again . Sorang smpai kena jaga dua tiga budak . Sorang kanan , sorang kiri . haihh .

Tah kenapa aku nk complain -.-' seriously , aku harap sgt sgt sgt kerja ni aku akan buat betul2 smpai dpt result . InsyaAllah :D

love,miera

No comments:

Post a Comment