Followers

Jan 8, 2013

Offers

Assalamualaikum n heyy peeps .

So , how's life ? how's school ? How's ur studies ? How's ur license ? How's ur job ? Haha , byk pulak tanya . Ye lahh , aku mana tau korang buat ape skrg .

Anyway , aku tak pergi pun interview yg aku dpt kat Little Caliph tu -.-' Tah pape laah mira . Takdelaaah , pagi tadi aku call lagi tadika yg dlm taman Amanputra ni . Dekat sikit . Nama dia Little Muchkin :p Bila call , tgok2 , dia suruh terus dtg kerja esok . Wow ? dia desperate kot . Gaji , standard ah jaga budak . hehe .

Dh excited habis . . Pstu , tetiba dpt text yg ayah aku forward . That text was from his sis . Which is my aunt . Acik Ila . She run a School uniform n camping kind of shop called Outpost kat Taiping . Well , she offered me a job to help her in that shop . I was like . . . what ? Betul ke . . ? I was thinking laaah .



Kenapa semua berlaku like , so fast ? Mula2 , dpt interview . Tapi jauh , bila dh dpt kerja yg dekat , dpt pulak offer lain . Ujian Allah . That's it . I got to know how to handle this .

My parents don't mind kot . My mom pun ckp ok . Cuz i can get 2 in 1 experience . First , pengalaman kerja kat outpost . then dpt pengalaman jaga budak which are my lil cousins (:

Aku ade call wanie tadi . Wanie , she's my best cousin on my dad's side . Well , cikla ade offer dia jugak . But sadly , her mom pulak tak kasi cuz dia belum habis lesen -.-' kalau dia ade mmg aku accept ah offer tu . ade geng kot ! Jauh ngan family pun takpe :p haha . bajet jeee . Nnti , tak smpai seminggu dh homesick cam org gila xD

Aku ade call Shirah jugak . Tanya her opinion kaan . But she sounds like she don't want me to go :p nnti rindu aku letew . hahaha . Lama tak jumpa diaaaa . rindu :')

Tapi en , bila fikir balik . . Awesome jugak offer ni . I got to be alone . i mean , i can learn how to live without my parents . Berdikari lah konon . Nnti , dah masuk U , lagi laaaah sendiri . without any family . Even cousins or aunt or uncle . Just me n new friends . maybe . haha . sblm ni pun , aku mana pernah renggang ngan family . Except for some cases laah . Like , aku ade sleepover with friends , or holiday ngan cousins or camping ngan sekolah n stuff . Boleh je survive . Im kinda survival punya budak . haha .

alaaaah , Taiping ngan Puchong takdelah jauh mana pun kaaan ? smpai jugak . anytime je boleh suruh family aku dtg . hehe xD Lagipun , phone kan ade . Call lah hari2 . Tak pun , skype . Semua dh senang skrg ni . kena ade duit je . hehe .

Wanie's sis , Kak Fira pun pernah kerja ngan cikla . Dia ckp best . Mestilaaah best . Semua ditanggung . Gaji pun , takde lah teruk sgt . Ok lah utk aku yg tak buat ape ni . Nnti duk kat rumah cikla . Makan minum takyah risau . takkan dia nk biarkan anak sedara dia ni kebulur pulak kaaan . haha :p

Tapi , aku pun tak sure sgt sbrnrnye nie . Hmmmmm , nnti kena bincang balik ngan ibuuuu :p

Anyway , pray for me in whatever i do , okay love ?

love,miera

No comments:

Post a Comment