Followers

Apr 30, 2013

Macam Gampang !

'Gampang' as in Perak's accent . Not 'Gampang' as in the Indonesian's accent .

LIKE SHIT ! well , that's my accent . lol .

Oh god . Today has been a very very very tiring day for me . And a STRESSFUL one too -.-'

Guess what ? I was supposed to take my 'undang2 test' today but it turns out like a slimmy shit . Oh god , too much cursing .

Well , here it goes . Bare with me people !

Yesterday , akak IKMAS driving centre tu call . She asked me when i wanna do my test . Well i was supposed to do it last week thursday . Tapi dia call ckp server breakdown and what not -.-' . So yeahh , I wanted to do on this thursday , but she said tak boleh for some reason . Maybe cuz there'll be JPJ test on that day . sbb tu tak boleh . Lantak pi lah . Then aku tanya nk buat hari ni . Dgn confidentnya , "boleh boleh . Nnti akak masukkan nama awak k . Esok dlm pukul 8 akak lagi sorang tu dtg amik ." OK FINE .

Pagi ni , pukul 8 dia kata nk amik , kul 7:30 aku dah siap . Tunggu mcm orang gila , pukul 9 baru smpai . Hadoiii . Tah pape . Nasib baik jugak lah phone aku baru fully charged around kul 9 . At least there's a reason for me to wait kan ? Blerghh .

Bila dia smpai tu , kereta dah almost full . Bukak pintu , tetiba nmpk Zaima ! another classmate :p Haritu Fareez kaan ? hehe . Shafiqa Izyan pun ade . Got to know her more (: So yeahhhhh , from Amanputra g batu 14 to fetch another girl . Then ikut high way lama gerak to Salak Tinggi . JAUH . dah lah aku kena duduk kat compartment paling belakang . Ruang dia mmg kecik nk mam . Kejang kaki gua beb ! Bosan gila kot . Dah lah takde radio ke hape ke . Senyap je . haihh . sabor je lah .

Bila dah smpai , akak tu announce "Siapa yg belajar , turun ." Semua terun exept for me . Then akk tu tanya , "Amirah , awak amik test undang2 kan ? Dok depan ." O k a y . Dah excited nk pakai tali pinggang n g amik test tu . Baru keluar gate track IKMAS tu , akak tu dpt call . Aku pun dgr je lah . Guess what ? Time tu lah dia nk bagi tau "Aduhhh , hari ni tak boleh amik test lah . Hari ni khas untuk BL1M je . " I was like cursing inside >: (

Agak2 ahhhh ! Dah smpai baru nk bagitauuu ! Smlm kata elok je boleh amik ! Ni tetibe tak boleh ape kesssss ?! Buang masa aku betul . Dah lah kena postpone test , dah tu kena dok tunggu bebudak tu semua habis belajar ! Bullshit maaaaan -.-'


Yes , thanks Louis . That's so nice of you .

2 jam weyyy ! More than that to be precise . Drpd pukul 9 from home , 12 lebih baru gerak balik . Kul 1:30 baru aku smpai rumah . 2 jam lebih ! Aku dok je kat kantin tu mcm org bodoh . Thank god i have my Louis with me . I mean , my iPhone . hehe . At least i can read something through Wattpad . My fav app forever . My savior . That 2 hours doesnt really feel like 2 hours with Wattpad . Bila dah bosan n Zaima dah habis belajar , aku lepak ngan dia je lah . borak borak borak . Byk mengumpat sbnrnya . Astaghfirullahalazim . hehe .

Perjalanan balik tu boleh membunuh kalau tak tahan wey . Serious lamaaa gila n dah lah bosan as i said takde radio . Dgn jammed nya bagai . Adeyhh . Dah tu , aku dia hantar paling last . mmg enjoyyyy . STRESS gila aku hari ni .

So then i decided to go to the nursery . And i did of course . Just to brighten my day with all the babies i used to take care of . Especially Zayyan ! Missed him like crazy ! Ye lah , last week tak pergi . Rindu aaaah ! hehe .

I walked from my house to the nursery . Tak jauh pun sbnrnya . Mungkin sbb dah lamaaaa gila tak berjalan , rasa jauh ah jugak . haha . But it's worth it ! got to see my Zayyan ! :'D Terubat rindu gua babe . Comel gila budak ni . Makin comel pulak aku tengok . Mood dia pun elok je hari ni . Senyum2 , gelak2 .

Hari ni baby tak ramai pun . Dunno why . Ade 6 org je . cukup sorang satu teacher . haha . Oh , today is also Iman Madina's last day . She's going overseas with her parents for one year . Nawwhhh , im so gonna miss that fair lady . Putih melepak . comel sgt .

And , mmg rezeki aku hari ni . Makanan byk . haha . ade cuppcakes for one kid's birthday , then Mummy Iman kasi KFC satu bucket ! Alhamdulillah , rezeki :) hehe .

Anyway , today was SHIT at the begining but I quite love it at the end . Got to spend some time with my favourite boy :')

love,miera

No comments:

Post a Comment