Followers

Oct 27, 2012

Mr. Surau Guy

Asslamualaikum :D

Well , before you continue reading , BETTER read this one first . Kesinambungan . Kalau dah baca pun , baca je lagi :p hehe .

That post was last years' . Now igt lagi tak my 'Mr. Surau Guy' ? Ya Allah , i met him again !!

Chill , chill . Hari ni , hari kedua tashrik . Meaning that , Qurban masih berjalan . Mak aku ajak lah g surau pagi ni . Sbb dekat surau aku ni , ade lah aktiviti2 qurban . 5 ekor tumbang .

Aku pergi je lah teman my mom . Other reason is , because of this surau guy :D Aku tau , time2 cni je aku boleh jumpa dia . Setahun SEKALI bhaii . Masa smpai tu , dah 2 ekor tumbang . aku tak tgok pun . followed my mom g tmpat perempuan .

Tgah lepak2 tu , tiba2 ade sorang mamat tinggi , gedang , and botak . My heart went like "Omg ! that's him , that's him !" Excited dalaman je . aku usha2 . Dia dah botak . last year ade rmbut lagi . Yg peliknya , aku boleh cam dia . Padahal dah setahun tak jumpa . Amazing . hehe :p Then , dia hilang tah kemana . Dah lama2 tu , dia muncul balik sbb nk minum n makan . oh , before that dia hntar kasut kat kereta dulu . *nampak sangat aku perhatikan dia* -.-' Who cares ? Smbil dia makan , aku tgok ler senyap2 . Lapar sgt kot dia . smpai tak sempat nk basuh tangan yg penuh ngan darah tu . *perhatikan habis* mueheheh xD Pastu , dia pergi balik kat tmpat lembu . nak lapah2 . RAJIN betul surau guy aku ni . haha .

Aku buat ape ? lepak ? baik takyah datang . haha . tolong lah , aku ade buat kerja ok . Tolong kutip2 cawan yg bersepah , then basuh . ok lah tu . rather than nothing kaan . Pastu , org pompuan potong2 daging utk masak . Aku pun nk tolong . But then , mase aku tinggalkan pisau , his mom dah amik . Kerja tengok je lahh . hewhew . Then , his dad , org yg incharge said that semua lembu2 tu dah selesai . I was like , yess , dia dah siap kerja .

Then i saw him with a plastic bag full of meat . Pstu , dia singgah kat tmpat wuduk nk basuh kaki bagai . Kebetulan , my mom suruh basuh pisau . aku mula2 segan , cuz he was there ! segan ah . But then , aaahhh , basuh je lahh . *gatal . We was like very close . ye lahh , kat tmpat wuduk . dia duduk depan satu paip , aku kat paip sebelah je . betul2 sebelah . bayangkan berapa dekatnya tu . Tengah2 basuh tu , ceyhh , bajet ayu je -.-' haha . cari sabun , alamak , kat sebelah dia lah pulak . Aku suruh lah dia amikkan . woots ! hell no . aku tak seberani tu . aku bangun , pusing belakang dia , amik sendiri . dia tengok je . heeeee ~

Pstu , aku pass pisau kat ibu . Dia pun dah nk blahh , dgn plastic bag dia tu . Pstu mak dia panggil pulak . "Iz , Iz , Faiz !" Weeehoooo , his name is FAIZ ! abg Faiz xD hahaha . aduyaiii . angau . haha . Pstu , dia cakap2 ngan mak dia jap . "Balik naik ape ?" "kereta abah , daging ni masuk peti ais eh ?" tu je aku terdengar . *sengaja dengar* hehe . pastu dia balik naik kereta hilux kot ? tah . kereta mcm tu lahh .

Pstu , aku pun balik . tak sabar2 nk blog pasal benda ni . haha .

Dear mr. surau guy , next year kita jumpa lagi kay ? InsyaAllah :D

Pssstttttt . . Aku jumpa gmbr dia ! hewhew . Ade org upload kat fb , aku amik lerr :p

I guess you know which one is him (:
omeyy xD

love,miera

No comments:

Post a Comment